El Saló de l'Automòbil es transforma
El nou 'Automobile Barcelona' inclourà novetats tecnològiques
En roda de premsa aquest dimecres, el president del saló, Enric Lacalle, ha manifestat que s'ha donat "una volta de 360 graus" al saló, tenint en compte les peticions de les pròpies marques d'automoció, ja que ha assegurat que el concepte tradicional de saló de l'automòbil ha quedat obsolet, a excepció dels grans esdeveniments com els de Ginebra, Frankfurt i París.
A Automobile Barcelona hi haurà dos grans esdeveniments interconnectats en un mateix saló: el 'Connected Hub', on es presentaran les últimes tecnologies en mobilitat i nous models de negoci, i el tradicional 'Motorshow', on es mostraran les novetats de la indústria de l'automòbil.
El 'Connected Hub' tindrà lloc l'11 i 12 de maig, els dies dedicats a la premsa i professionals, i té el suport de la Mobile World Capital, el Smart City Expo World Congress i l'Industrial Internet Consortium.
Tindrà tres zones diferenciades: 'Inspirational Arena' serà un congrés en el qual participaran líders de les indústries de tecnologia i automoció ; a 'Innovation Square' participaran les principals start-ups internacionals, i 'Smart Street' serà una àrea de demostració on les marques mostraran els seus avenços en tecnologia aplicada al vehicle.
D'altra banda, el 'Motorshow' tradicional s'estendrà fins al 21 de maig per mostrar al públic general les novetats de les marques automobilístiques.
El director de negoci internacional de Fira de Barcelona, Ricard Zapatero, ha explicat que els organitzadors del saló han treballat amb totes les marques i que les patronals Anfac i Aniacam han participat en el projecte de transformació, per la qual cosa s'espera una gran representació.
Ha assegurat que els equips del Smart City Expo World Congress, de l'Internet Of Things Solutions World Congress, Mobile World Capital i 4YFN "estan empenyent perquè sigui un esdeveniment de talla mundial" com ho són aquests congressos de l'àmbit de la tecnologia.