• Empresa
  • El Saló del Turisme aposta per la tecnologia

El Saló del Turisme aposta per la tecnologia

El 'mTourism' és el principal atractiu de la fira, on es mostrarà com la tecnologia canvia la manera de viatjar

Recinte firal de e Montjuïc
Recinte firal de e Montjuïc
Redacción
03 d'Abril de 2014
Act. 04 d'Abril de 2014

El Saló Internacional de Turisme de Catalunya (SITC) presenta en l'edició d'enguany una sessió dedicada al mTourism. Per primera vegada, la fira aposta per les noves tecnologies i ofereix algunes de les experiències turístiques que es poden viure gràcies als dispositius mòbils, com visitar una ciutat o un museu amb les ulleres interactives Google Glass o amb un iPad com a guia a través de realitat augmentada.

El SITC també comptarà amb l'oferta d'empreses turístiques nascudes a la xarxa i amb companyies tecnològiques que ofereixen nous serveis, com aplicacions que permeten registrar l'arribada o la marxa d'un hotel, i plataformes turístiques en línia.

Oportunitat de negoci per a nous projectes
Per aquesta edició també s'ha creat l'espai Innovation Zone, impulsat per Barcelona Activa, amb les start-ups més innovadores de la ciutat per donar a conèixer els seus projectes vinculats al turisme. A més, tindrà lloc el Travel Blogger Meeting, una trobada de més de 100 bloggers de viatges per conèixer les novetats dels expositors i compartir experiències amb els visitants.

En l'àmbit professional, destaca també la jornada Delice-cities, una trobada internacional -organitzada per Turisme de Barcelona- sobre turisme gastronòmic amb la presència de ciutats de tot el món com Chicago, Torí, Brussel·les, Lió, Göteborg, Madrid i Riga, entre d'altres, per promoure l'excel·lència culinària.

Promoure la innovació turística
Completaran el programa la Jornada d'Innovació en Promoció Turística del CETT, on es donaran a conèixer noves iniciatives per dinamitzar el sector turístic, hoteler i gastronòmic dels territoris.

Les reunions entre agències de viatges i els expositors de destinacions internacionals promogudes per la nova patronal ACAVe; i les Jornades de Mercats Emissors, organitzada per l'Agència Catalana de Turisme, aplegaran també les empreses i institucions turístiques catalanes de referència.