27
de Gener
de
2016
Act.
27
de Gener
de
2016
El Banc Santander ha obtingut un benefici atribuït de 5.966 milions d'euros el 2015, la qual cosa suposa un augment del 3% respecte al 2014, en un exercici marcat per un context econòmic internacional "complex", amb tipus d'interès en mínims històrics en monedes clau per al grup, com l'euro, la lliura o el dòlar, segons ha informat aquest dimecres l'entitat a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).
En canvi, el benefici ordinari sense l'efecte dels resultats no recurrents ha crescut un 13%, i ha aconseguit els 6.566 milions d'euros. El banc ha augmentat un 6% el crèdit i un 7% la captació de recursos, la qual cosa permet una millora del 8% en els ingressos comercials i un 13% en el benefici ordinari.
"El 2015 hem aconseguit els nostres objectius i ho hem fet augmentant els ingressos, millorant la satisfacció del client i amb més clients vinculats i digitalment actius", s'ha congratulat la presidenta de Banc Santander, Ana Botín, que ha concretat que l'entitat ha elevat el nombre de clients vinculats en 1,2 milions, fins a 13,8 milions, i en 2,5 milions el de clients digitalment actius, fins a 16,6 milions.
El banc presidit per Botín ha proclamat que ha recuperat el lideratge en satisfacció de clients a Espanya, gràcies al producte estrella llançat al maig del passat any: el Compte 1, 2, 3. Aquesta estratègia summa ja 860.000 comptes, de les quals 50.000 són de pimes. El Santander ha 'robat' amb aquest producte 237.000 nòmines de clients d'altres entitats. El ritme d'obertura de Comptes 1, 2, 3 supera les 100.000 al mes i l'objectiu del banc és aconseguir els dos milions de comptes en finalitzar aquest exercici.
Europa va aportar el 56% al benefici del grup i Amèrica, el 44% restant. Per països, la major aportació al benefici del grup correspon a Regne Unit, amb un 23%, seguit de Brasil (19%), Espanya (12%), Estats Units (8%), Mèxic (7%), Xile (5%), Portugal, Argentina i Polònia (4% cadascun d'aquests tres països).
A Espanya, el benefici atribuït de l'entitat va asolir els 977 milions d'euros, amb un creixement del 18% respecte a 2014. El banc ha destacat que el crèdit a empreses i pimes va augmentar un 1%, el mateix ritme al que van pujar els recursos de clients.
A Regne Unit, el benefici atribuït va créixer un 14% el 2015, fins als 1.971 milions d'euros, mentre que a Brasil el grup va guanyar un 33% més, fins als 1.631 milions d'euros.
Se superaran els objectius
El marge d'interès ordinari de l'entitat va créixer un 8,9% el 2015, fins als 32.189 milions d'euros, mentre que el marge brut va progressar un 6,2% i va aconseguir els 45.272 milions d'euros. Per la seva banda, el marge net (benefici abans de provisions) va avançar un 5%, fins als 23.702 milions d'euros.
Les dotacions per insolvències del Santander van baixar un 4% l'any passat, fins a sumar 10.108 milions d'euros. Al mateix temps, el banc ha destinat a diferents dotacions els 1.118 milions d'euros de resultats no recurrents obtinguts en l'exercici. D'ells, 835 milions d'euros procedeixen de la reversió de passius fiscals a Brasil i 283 milions d'euros de Banif.
Així mateix, l'entitat ha constituït un fons de 600 milions d'euros per cobrir possibles reclamacions per la comercialització d'assegurances de protecció de pagaments al Regne Unit. Sense tots aquests recurrents positius i negatius, el benefici ordinari del Santander assoleix els 6.566 milions d'euros el 2015, un 13% més que en 2014.
Ana Botín s'ha mostrat convençuda que el banc superarà els objectius que s'ha marcat pel 2016. La presidenta del Santander ha posat en valor que aquests creixements de negoci i resultats permeten al banc distribuir un dividend per acció de 0,20 euros, dels quals 0,16 euros són en efectiu, un 79% més que en 2014. Aquest dividend suposa una rendibilitat per acció propera al 5% als preus actuals de l'acció.
Quant a la taxa de mora, aquesta s'ha situat en el 4,36% per al conjunt del grup, amb un descens de 0,83 punts en un any. La mora ha descendit en tots els mercats excepte Brasil, que pesa un 8% en els crèdits del grup. Ara bé, l'entitat ha assegurat que és "significatiu" el descens als principals mercats, Regne Unit, Espanya i Santander Consumer Finance.
El ràtio de capital CET1 fully loaded, el que assumeix les exigències de capital que estaran vigents l'1 de gener de 2019, ha aconseguit el 10,05%, la qual cosa suposa 0,4 punts més que fa un any. La consecució de dit ràtio de capital situa al banc més a prop d'aconseguir la meta que s'ha marcat de superar el 11% el 2018. "Estem convençuts que superarem els objectius que ens hem marcat pel 2016", ha garantit Botín.
En canvi, el benefici ordinari sense l'efecte dels resultats no recurrents ha crescut un 13%, i ha aconseguit els 6.566 milions d'euros. El banc ha augmentat un 6% el crèdit i un 7% la captació de recursos, la qual cosa permet una millora del 8% en els ingressos comercials i un 13% en el benefici ordinari.
"El 2015 hem aconseguit els nostres objectius i ho hem fet augmentant els ingressos, millorant la satisfacció del client i amb més clients vinculats i digitalment actius", s'ha congratulat la presidenta de Banc Santander, Ana Botín, que ha concretat que l'entitat ha elevat el nombre de clients vinculats en 1,2 milions, fins a 13,8 milions, i en 2,5 milions el de clients digitalment actius, fins a 16,6 milions.
El banc presidit per Botín ha proclamat que ha recuperat el lideratge en satisfacció de clients a Espanya, gràcies al producte estrella llançat al maig del passat any: el Compte 1, 2, 3. Aquesta estratègia summa ja 860.000 comptes, de les quals 50.000 són de pimes. El Santander ha 'robat' amb aquest producte 237.000 nòmines de clients d'altres entitats. El ritme d'obertura de Comptes 1, 2, 3 supera les 100.000 al mes i l'objectiu del banc és aconseguir els dos milions de comptes en finalitzar aquest exercici.
Europa va aportar el 56% al benefici del grup i Amèrica, el 44% restant. Per països, la major aportació al benefici del grup correspon a Regne Unit, amb un 23%, seguit de Brasil (19%), Espanya (12%), Estats Units (8%), Mèxic (7%), Xile (5%), Portugal, Argentina i Polònia (4% cadascun d'aquests tres països).
A Espanya, el benefici atribuït de l'entitat va asolir els 977 milions d'euros, amb un creixement del 18% respecte a 2014. El banc ha destacat que el crèdit a empreses i pimes va augmentar un 1%, el mateix ritme al que van pujar els recursos de clients.
A Regne Unit, el benefici atribuït va créixer un 14% el 2015, fins als 1.971 milions d'euros, mentre que a Brasil el grup va guanyar un 33% més, fins als 1.631 milions d'euros.
Se superaran els objectius
El marge d'interès ordinari de l'entitat va créixer un 8,9% el 2015, fins als 32.189 milions d'euros, mentre que el marge brut va progressar un 6,2% i va aconseguir els 45.272 milions d'euros. Per la seva banda, el marge net (benefici abans de provisions) va avançar un 5%, fins als 23.702 milions d'euros.
Les dotacions per insolvències del Santander van baixar un 4% l'any passat, fins a sumar 10.108 milions d'euros. Al mateix temps, el banc ha destinat a diferents dotacions els 1.118 milions d'euros de resultats no recurrents obtinguts en l'exercici. D'ells, 835 milions d'euros procedeixen de la reversió de passius fiscals a Brasil i 283 milions d'euros de Banif.
Així mateix, l'entitat ha constituït un fons de 600 milions d'euros per cobrir possibles reclamacions per la comercialització d'assegurances de protecció de pagaments al Regne Unit. Sense tots aquests recurrents positius i negatius, el benefici ordinari del Santander assoleix els 6.566 milions d'euros el 2015, un 13% més que en 2014.
Ana Botín s'ha mostrat convençuda que el banc superarà els objectius que s'ha marcat pel 2016. La presidenta del Santander ha posat en valor que aquests creixements de negoci i resultats permeten al banc distribuir un dividend per acció de 0,20 euros, dels quals 0,16 euros són en efectiu, un 79% més que en 2014. Aquest dividend suposa una rendibilitat per acció propera al 5% als preus actuals de l'acció.
Quant a la taxa de mora, aquesta s'ha situat en el 4,36% per al conjunt del grup, amb un descens de 0,83 punts en un any. La mora ha descendit en tots els mercats excepte Brasil, que pesa un 8% en els crèdits del grup. Ara bé, l'entitat ha assegurat que és "significatiu" el descens als principals mercats, Regne Unit, Espanya i Santander Consumer Finance.
El ràtio de capital CET1 fully loaded, el que assumeix les exigències de capital que estaran vigents l'1 de gener de 2019, ha aconseguit el 10,05%, la qual cosa suposa 0,4 punts més que fa un any. La consecució de dit ràtio de capital situa al banc més a prop d'aconseguir la meta que s'ha marcat de superar el 11% el 2018. "Estem convençuts que superarem els objectius que ens hem marcat pel 2016", ha garantit Botín.