• Empresa
  • El secret de la reina dels congelats

El secret de la reina dels congelats

La Sirena ha aconseguit situar-se com una de les cadenes d'alimentació més importants del país, amb 237 establiments i un catàleg de productes amb més de 750 referències

Les botigues La Sirena tenen més de 750 referències
Les botigues La Sirena tenen més de 750 referències
Albert Segura
16 de Desembre de 2013
Act. 20 de Desembre de 2013

Nascuda ara fa 30 anys a Terrassa, La Sirena ha aconseguit passar de ser una botiga de congelats a consolidar una cadena amb 237 establiments a tot l'Estat gràcies a un procés d'expansió que, tot i que va arrancar amb força als anys 80, no va ser fins a principis del  2000 que va créixer de manera contundent. L'ampliació del nombre de botigues s'ha fet sense renunciar als principis bàsics que es van establir des d'un principi: productes de qualitat i a bon preu.

"La primera passa per créixer la vam fer a l'any 1984 a la ciutat veïna de Sabadell, on vam obrir la segona botiga, i des de llavors hem crescut amb dos models, les botigues pròpies i les franquícies", explica Francesc Casabella, director general de La Sirena. Al 1990 la cadena sumava sis botigues, i deu anys més tard, al 2000, ja en tenia 80. El creixement més gran s'ha fet, doncs, en el segle XXI, arribant a un total de 237 establiments concentrats sobretot a Catalunya, tret d'una cinquantena que es troben a l'àrea de Madrid.

Franquícia i botiga pròpia
Si bé al principi van apostar per franquiciar el negoci, ben aviat es va optar per comprar algunes de les botigues que s'havien obert amb aquest model per concentrar el control del recorregut del producte. "Ara n'hi ha 13 en franquícia, això no vol dir que més endavant optarem per créixer amb el model de franquícia de nou", assegura Casabella.

Segell únic
La cadena compta amb una àmplia gamma de productes que es troben sota el paraigües de la marca mare, La Sirena. De fet el 98% dels productes que es poden trobar a les seves botigues duen segell propi. "És un model únic que no existeix en el sector", defensa el director general de la cadena.

Aquest fet posa pressió afegida a l'objectiu d'arribar de la millor manera al consumidor. És per això que la mercaderia es transporta sempre amb ultracongeladors amb l'objectiu que no es perdi la frescor a l'hora de la seva captura, com és el cas del peix.

Gran nombre de referències
Actualment disposa de 750 referències de productes diferents, mentre que segons Casabella, un supermercat normal disposa de 250 referències de productes congelats: "No oferim una única varietat d'un producte, s'hi pot trobar quatre classes de pèsols o vuit de patates".

Selecció del producte: qualitat per davant de tot
La Sirena compta amb uns 200 proveïdors d'arreu del món per tal d'obtenir el producte d'allà on millor es pot trobar. El cas del salmó és molt clar. Es pesca a 200 quilòmetres al nord del cercle polar àrtic, a Noruega, on aquest peix compta amb una carn més gustosa i musculosa, o la gamba argentina, que es congela al mateix vaixell on es pesca per no perdre ni les propietats organolèptiques ni les nutricionals.

Creació d'una gamma de complements
Molts dels productes que es venen a les botigues es solen cuinar amb complements, com les salses agredolces per a l'arròs tres delícies, o la salsa brava per a les patates. "La nostra estratègia és donar raons perquè si ho vols puguis viure del producte estàndard de La Sirena", assegura Casabella.

Amb aquest objectiu es vol donar tot allò que el client pugui necessitar a l'hora de preparar els seus plats, de condimentar-los o millorar-los a l'hora de passar-los per la cuina. Aquesta aposta s'ha fet filant prim per evitar duplicitats, i que per exemple s'ofereixi un producte congelat que també es pugui oferir fora de les neveres. Amb tot plegat, a l'oferta també s'hi incorporen complements com els vins, amb l'objectiu de poder acompanyar els àpats.

Bon servei
Als objectius d'oferir de tot, de qualitat i a un bon preu, hi cal afegir la intenció d'oferir un bon servei al client. "A la botiga s'hi fan viatges exprés i volem que la gent s'hi senti bé, cal donar raons per venir i aquesta no és una de poca importància", assenyala el director general de la cadena.

Per això l'aposta passa per un tracte cordial, sense deixar de banda les recomanacions sobre les ofertes vigents i també el coneixement ampli dels productes que hi ha tant a les prestatgeries com a les neveres per tal de proposar possibles combinacions.