• Empresa
  • El transport urgent es passa a l'e-commerce

El transport urgent es passa a l'e-commerce

L'empresa MRW presenta al Mobile World Congress l'aplicació Mymoid, un sistema per pagar contra reemborsament des de totes les targetes de crèdit

MRW és una de les principals empreses de transport urgent
MRW és una de les principals empreses de transport urgent
Mari Carmen Gallego
24 de Febrer de 2014

Comprar roba, sabates, llibres o aparells electrònics des de casa, sense aglomeracions i a qualsevol hora del dia o de la nit. És el comerç electrònic, un més dels avantatges que ofereix Internet, que creix entre un 15% i un 20% cada any i que ha revolucionat diversos sectors, fonamentalment el del transporturgent. L'e-commerce factura cada any a Espanya uns 12.383 milions d'euros, segons l'Observatori Nacional de Telecomunicacions, que calcula que a l'Estat hi ha uns 15 milions de compradors per Internet. Això ha fet que les empreses de transport com MRW centrin els seus esforços en millorar el servei que ofereixen i adaptar-se als nous clients.

"El que canvia és el destinatari. El nostre client segueix sent una empresa però ara hem de lliurar el paquet a un domicili particular i hem de fer tot el possible perquè el client gaudeixi de la seva compra des del principi, quan tria el portal online i decideix adquirir el producte, fins que el rep a casa seva", comenta Guillem Pérez, portaveu de l'empresa de transport urgent MRW.

Facilitar el pagament
Amb aquesta finalitat, l'empresa de transport urgent, amb seu al districte econòmic de L'Hospitalet de Llobregat, ha signat un conveni amb Mymoid per crear una aplicació per telèfons mòbils intel·ligents que faciliti el pagament contra reemborsament, que es presentarà en el marc del Mobile World Congress. "Hi ha clients que no volen pagar fins que no reben el paquet a casa i aquest sistema els permet fer el pagament mitjançant el telèfon i sense haver de tenir diners a casa", explica Pérez.

Els usuaris es podran descarregar l'aplicació al seu telèfon i en rebre a casa el missatger amb el paquet, aquest li enviarà una ordre de pagament al mòbil, que el client autoritzarà. "Així ens estalviem també que els missatgers hagin de portar diners pel carrer, problemes de canvi o pèrdues", diu el portaveu de MRW. Per poder accedir a l'aplicació l'usuari ha de posar una contrasenya. "Això garanteix la seguretat en cas, per exemple, de perdre el mòbil", diu el Pérez que destaca que "al telèfon no s'emmagatzema cap informació, tota queda al núvol, de manera que no hi ha perill de robatoris d'informació o dades".

El responsable de Mymoid, l'empresa que ha desenvolupat el sistema, José María Martín, recorda que "pagar amb el mòbil és encara més segur que fer-ho amb targeta". "En cas de pèrdua del mòbil no es pot fer servir per comprar perquè requereix un codi secret, quelcom que no passa si perdem la targeta de crèdit, que sí permet operar per internet sense cap clau", diu Martín.

L'objectiu d'aquesta empresa madrilenya, que es va crear fa dos anys amb un capital de 2,4 milions d'euros és, segons el seu promotor, "aprofitar les tecnologies per beneficiar el dia a dia dels ciutadans de manera fàcil i senzilla". "Pagar amb el mòbil és molt senzill, no calen codis especials ni lectors específics", afegeix Martín.

Revolució del sector
MRW
és una de les principals empreses de transporturgent, amb més de 600 franquícies i 10.000 treballadors. Les franquícies funcionen com a punts de lliurament i recollida de paquets i les oficines centrals gestionen les rutes que fan els enviaments entre diverses comunitats autònomes. "Durant els darrers cinc anys el sector ha canviat radicalment i hem hagut d'adaptar-nos a les noves tendències, sobretot relacionades amb el comerçelectrònic, que és la principal palanca de creixement del sector", diu Pérez que destaca que "abans lliuràvem paquets entre dues empreses i teníem garantit el lliurament perquè sempre hi havia algú a qui deixar-li, com una recepcionista o un conserge. Ara el nostre destinatari és un particular i és molt difícil saber quan el podem trobar a casa".

El principal objectiu de l'empresa pels pròxims mesos és adaptar-se a aquest nouclient i millorar la interacció amb ell per estalviar recursos i garantir el lliurament sense que el missatger hagi d'anar moltes vegades a casa del destinatari. "Volem aprofitar les oportunitats que ens donen les noves tecnologies per millorar la relació amb el client, la interacció amb ell, i aconseguir que comprar per Internet per a ells sigui còmode, des que fa el clic per comprar fins que rep el paquet a casa, i segueixi fent servir el portal que ha triat", diu el portaveu de MRW.

L'e-commerce representa el 25% del negoci de MRW, que també està especialitzada en d'altres nínxols de mercat molt específics, com ara el de material hospitalari i el transport de material quirúrgic entre dos centres sanitaris.