• Empresa
  • Enrique Tomás, a la conquesta del món

Enrique Tomás, a la conquesta del món

La cadena de venda de pernils obre nous locals a Lutton, Màlaga, Bilbao i també a la T4 de Barajas

Una de les botigues d'Enrique Tomás a Sant Cugat | Artur Ribera
Una de les botigues d'Enrique Tomás a Sant Cugat | Artur Ribera
Victor Costa
Exdirector de VIA Empresa
Barcelona
27 de Novembre de 2017
Act. 27 de Novembre de 2017

El mercat d'Enrique Tomàs és el món. La famosa cadena de venda pernils que va començar amb una paradeta de xarcuteria al mercat de la Salut de Badalona ja ha superat la fita de les 100 botigues. "Ara mateix tenim 18 botigues en obres", ha assegurat el propietari, Enrique Tomás, a VIA Empresa abans de detallar quins són els nous establiments que s'obriran entre finals de novembre i principis de desembre dins i fora d'Espanya així com també la seva estratègia d'expansió. 

 

Un cop oberta la cinquena botiga d'Enrique Tomás a Mèxic, l'empresari català ha explicat que aquesta mateixa setmana s'obren tres botigues més a Lutton que es troba al sud d'Anglaterra (27 de Novembre), a l'aeroport de Màlaga (29 de Novembre) i a Bilbao (1 de desembre). O el que és el mateix, una botiga cada dos dies. Lluny de conformar-se, Tomás té també "l'esperança de poder obrir la primera botiga dins la T4" de l'aeroport de Barajas a Madrid abans del pont de Desembre. A finals de 2016 ja hi van obrir una barra que factura ni més ni menys que 15.000 euros al dia. 

Els pretendents internacionals

A tot plegat, Enrique Tomás acaba d'obrir el seu primer establiment a París i una botiga més a Londres on ja compta amb 5 locals. Al llarg d'aquest 2017, la cadena ha inaugurat 15 establiments i preveu obrir-ne també de nous a Barcelona i Roma. Un cop superat el centenar, el seu nou objectiu és tenir 100 botigues a Barcelona, 100 a Madrid, 100 a la resta del conjunt d'Espanya i 200 repartides per arreu del món. Entre els potencials candidats a acollir el seu pernil s'hi troben països com Estats Units, Alemanya, Bèlgica, Luxemburg o Perú. Les ciutats de Brussel·les i Dallas ja estan a punt. 

 

La cadena de perfils va tancar el 2016 amb una facturació propera als 42 milions d'eurosi preveu créixer un 21% al 2017. Amb una majoria dels seus pernils repartits per Espanya però també per Anglaterra, França, Itàlia i Mèxic, Enrique Tomás vol fer la conquesta del món. Tal i com recorda Tomás, Don Quijote i La Celestina ja feien diferents referències (directes i indirectes) al pernil. Qui sap si l'empresa catalana i les obres de Cervantes i de Rojas poden acabar compartint també èxit internacional.