• Empresa
  • Facebook compra WhatsApp per 19.000 milions de dòlars

Facebook compra WhatsApp per 19.000 milions de dòlars

La xarxa social més popular del planeta es fa amb una aplicació que té uns 450 milions d'usuaris en actiu

Títol de la imatge
Títol de la imatge
Redacció i agències
20 de Febrer de 2014
Act. 20 de Febrer de 2014

Facebook ha anunciat que ha arribat a un acord amb els creadors de l'aplicació de missatgeria instantània WhatsApp per comprar la plataforma per 19.000 milions de dòlars –l'equivalent a 13.869 milions d'euros.

El pagament serà fraccionat en 4.000 milions que es pagaran en efectiu,12.000 més en accions de la xarxa social i els últims 3.000 en accions RSU (Restricted Stock Unit) reservades pels fundadors de WhatsApp en una futura emissió.

El negoci de WhatsApp
 WhatsApp disposa actualment d'uns 450 milions d'usuaris mensuals en actiu, el 70% dels quals s'hi connecta a diari. L'aplicació es pot descarregar per un preu que no arriba a l'euro anual i permet enviar missatges, fotos i vídeos de forma gratuïta. A més, no té publicitat.

En aquest sentit, alguns experts han posat en dubte com Facebook aconseguirà rendibilitzar l'operació. El preu pagat equival a uns 30 euros per usuari a la xarxa.

En tot cas, l'operació s'emmarca a la cursa de les xarxes socials per créixer i integrar noves aplicacions. L'any 2012, de fet, la companyia liderada per Mark Zuckerberg ja va pagar 1.000 milions de dòlars per adquirir una altra app a l'alça com Instagram.

Zuckerberg i Koum, satisfets
"WhatsApp té ara la possibilitat de connectar 1.000 milions de persones", ha dit el creador de Facebook i nou propietari de WhatsApp, Mark Zuckerberg. "Conec en Jan Koum –cocreador de WhatsApp– des de fa molt de temps i estic encantat d'associar-m'hi per fer que el món sigui més obert i connectat. WhatsApp complementarà els nostres serveis de xat i missatgeria perquè puguem oferir noves eines a la nostra comunitat", ha afegit.

 

Al seu torn, Jan Koum s'ha mostrat molt feliç amb l'operació: "Estem emocionats i honrats de poder ser socis de Mark Zuckerberg i Facebook, al mateix temps que continuem portant el nostre producte a més gent de tot el món".