16
de Juny
de
2014
Act.
10
de Novembre
de
2015
Factor Energia feia temps que s'anunciava com "l'elèctrica només per empreses. De moment". I el moment ha arribat. 15 anys després de la seva fundació, el 1999, ja comercialitza electricitat al mercat domèstic en una història definida per la capacitat de saber trobar l'oportunitat adequada en el moment precís.
La liberalització esglaonada del sector elèctric ha permès a Factor Energia anar superant fases fins a enfrontar-se aquest gran repte. Des de les tres persones que ho van iniciar, ara ja superen el centenar i facturen 426 milions d'euros amb més de 40.000 clients.
Detectar l'oportunitat
Emili Rousaud, director general de Factor Energia, explica que fa 15 anys en duia gairebé 10 treballant en una multinacional "i detestava el que estava fent". Fins que va llegir que el sector elèctric es liberalitzava. Sense experiència en aquest camp, i després d'estudiar minuciosament els requisits, amb el seu germà i un amic van crear una Societat Limitada (SL) i la van presentar al Ministeri d'Indústria.
Es convertien així en la primera companyia independent del sector acabat de liberalitzar. "Després de posar-nos el segell, ens van demanar que ens esperéssim i va baixar un responsable del Ministeri a advertir-nos que no hauríem d'estar fent això", recorda Rousaud. Al cap de poc temps es va modificar la llei i els requisits per entrar al sector es van multiplicar. "Amb els nous requisits no hi hauríem pogut entrar, però ja teníem la llicència", assegura.
"En qualsevol sector amb moltes concessions i on depens de decisions governamentals, es creen una sèrie de lobbiesd'influència per mantenir en marxa un determinat negoci", explica Rousaud. Lluny d'espantar-se, i tot i ser conscient que són en una festa on no els havien convidat, assegura que "això ens motiva enormement".
Engegar el projecte
Amb la llicència sota el braç, Rousaud va preparar un pla de negoci i va començar les visites a potencials inversors. "Tenia l'inconvenient de la manca d'experiència en el sector, però el gran avantatge de tenir la llicència", destaca. Finalment, va aconseguir convèncer la constructora Copcisa que apostés per Factor Energia.
"Ells posaven els diners i em van dir: tu què hi poses? I els vaig portar la meva renda comprometent-me a cobrar la meitat fins que l'empresa guanyés diners", explica un Emili Rousaud que va trigar cinc anys a recuperar la totalitat del sou. "Més que els diners, el que m'importava era el projecte. La gent es pensa que l'empresari mira els diners; però el que mira és la il·lusió que li fa posar el projecte en marxa", defensa convençut.
Pas a pas
"Ara n'hi ha més, però quan vam començar vam ser els primers a treballar només per empreses", destaca Rousaud. La llei va liberalitzar el sector elèctric de forma esglaonada, i el primer graó alliberat era el subministrament a les grans empreses industrials, que van ser els seus primers clients.
"Una directiva transposada europea deia que el mercat domèstic l'havies d'obrir a final de l'any 2012 com a molt tard. Al 1999 allò era com si ara em parles del 2030", recorda el director general de Factor Energia. Amb el temps el govern va anar rebaixant-ho, i el 2009 es va obrir el segment de les pimes. "Fa un mes i mig que han obert el domèstic i ens hi hem ficat. Som picapedrers, anem perseguint les oportunitats", destaca Rousaud.
El repte domèstic
L'entrada al mercat domèstic ha requerit potenciar l'estructura de l'empresa. "Hem llogat 280 metres quadrats més d'oficina que hem omplert de taules i cadires per poder donar tot el suport que fa falta", explica el seu dirigent. "Som una empresa que dóna un bon servei, això és essencial. I posarem tots els recursos necessaris per donar-lo", vol deixar clar.
Segons Emili Rousaud, l'aspecte diferencial de Factor Energia és "un preu més econòmic de mitjana que les grans empreses del sector, però la base és que donem un bon servei". Té clar que aquest servei és el que els ha permès fer camí en el món de l'empresa i "haver fidelitzat tant els clients".
Fins i tot, diu, "ens va bé que de tant en tant algun dels nostres clients tingui un problema perquè veu tot el servei que podem donar". El 2013 van optimitzar la potència de 32.000 clients sense demanar-ho, "i això fa que la gent comprengui que ens preocupem per ells".
Els valors
I és que si en alguna cosa insisteix Emili Rousaud és a defensar l'ètica i els valors a l'empresa. "Les persones són el més important, la nostra missió mai no ha estat crear més valor a l'accionista", explica. Afirma que "volem una relació honesta i transparent amb el client".
Un compromís amb el client, però també amb la sostenibilitat. Factor Energia representa a més 2.500 productors d'energies renovables independents en el mercat elèctric. "Promovem el consum d'energia verda i garantim el seu origen renovable", conclou.
La liberalització esglaonada del sector elèctric ha permès a Factor Energia anar superant fases fins a enfrontar-se aquest gran repte. Des de les tres persones que ho van iniciar, ara ja superen el centenar i facturen 426 milions d'euros amb més de 40.000 clients.
Detectar l'oportunitat
Emili Rousaud, director general de Factor Energia, explica que fa 15 anys en duia gairebé 10 treballant en una multinacional "i detestava el que estava fent". Fins que va llegir que el sector elèctric es liberalitzava. Sense experiència en aquest camp, i després d'estudiar minuciosament els requisits, amb el seu germà i un amic van crear una Societat Limitada (SL) i la van presentar al Ministeri d'Indústria.
Es convertien així en la primera companyia independent del sector acabat de liberalitzar. "Després de posar-nos el segell, ens van demanar que ens esperéssim i va baixar un responsable del Ministeri a advertir-nos que no hauríem d'estar fent això", recorda Rousaud. Al cap de poc temps es va modificar la llei i els requisits per entrar al sector es van multiplicar. "Amb els nous requisits no hi hauríem pogut entrar, però ja teníem la llicència", assegura.
"En qualsevol sector amb moltes concessions i on depens de decisions governamentals, es creen una sèrie de lobbiesd'influència per mantenir en marxa un determinat negoci", explica Rousaud. Lluny d'espantar-se, i tot i ser conscient que són en una festa on no els havien convidat, assegura que "això ens motiva enormement".
Engegar el projecte
Amb la llicència sota el braç, Rousaud va preparar un pla de negoci i va començar les visites a potencials inversors. "Tenia l'inconvenient de la manca d'experiència en el sector, però el gran avantatge de tenir la llicència", destaca. Finalment, va aconseguir convèncer la constructora Copcisa que apostés per Factor Energia.
"Ells posaven els diners i em van dir: tu què hi poses? I els vaig portar la meva renda comprometent-me a cobrar la meitat fins que l'empresa guanyés diners", explica un Emili Rousaud que va trigar cinc anys a recuperar la totalitat del sou. "Més que els diners, el que m'importava era el projecte. La gent es pensa que l'empresari mira els diners; però el que mira és la il·lusió que li fa posar el projecte en marxa", defensa convençut.
Pas a pas
"Ara n'hi ha més, però quan vam començar vam ser els primers a treballar només per empreses", destaca Rousaud. La llei va liberalitzar el sector elèctric de forma esglaonada, i el primer graó alliberat era el subministrament a les grans empreses industrials, que van ser els seus primers clients.
"Una directiva transposada europea deia que el mercat domèstic l'havies d'obrir a final de l'any 2012 com a molt tard. Al 1999 allò era com si ara em parles del 2030", recorda el director general de Factor Energia. Amb el temps el govern va anar rebaixant-ho, i el 2009 es va obrir el segment de les pimes. "Fa un mes i mig que han obert el domèstic i ens hi hem ficat. Som picapedrers, anem perseguint les oportunitats", destaca Rousaud.
El repte domèstic
L'entrada al mercat domèstic ha requerit potenciar l'estructura de l'empresa. "Hem llogat 280 metres quadrats més d'oficina que hem omplert de taules i cadires per poder donar tot el suport que fa falta", explica el seu dirigent. "Som una empresa que dóna un bon servei, això és essencial. I posarem tots els recursos necessaris per donar-lo", vol deixar clar.
Segons Emili Rousaud, l'aspecte diferencial de Factor Energia és "un preu més econòmic de mitjana que les grans empreses del sector, però la base és que donem un bon servei". Té clar que aquest servei és el que els ha permès fer camí en el món de l'empresa i "haver fidelitzat tant els clients".
Fins i tot, diu, "ens va bé que de tant en tant algun dels nostres clients tingui un problema perquè veu tot el servei que podem donar". El 2013 van optimitzar la potència de 32.000 clients sense demanar-ho, "i això fa que la gent comprengui que ens preocupem per ells".
Els valors
I és que si en alguna cosa insisteix Emili Rousaud és a defensar l'ètica i els valors a l'empresa. "Les persones són el més important, la nostra missió mai no ha estat crear més valor a l'accionista", explica. Afirma que "volem una relació honesta i transparent amb el client".
Un compromís amb el client, però també amb la sostenibilitat. Factor Energia representa a més 2.500 productors d'energies renovables independents en el mercat elèctric. "Promovem el consum d'energia verda i garantim el seu origen renovable", conclou.