La façana de la Farmàcia Rocha a Barcelona | Cedida

Empresa

Farmàcia Rocha (Barcelona) s'alça a Nova York amb el 'Retail Design Award'

El guardó, que premia l'excel·lència en el disseny dels espais comercials, ha destacat la innovació arquitectònica del projecte liderat per Carlos Aires

Tradició, coneixement i modernitat. Aquests són els valors que han portat a la Farmàcia Rocha (Barcelona) a ser distingida amb el prestigiós Retail Design Award, atorgat pel Retail Design Institute en la 53a edició dels International Design Awards que, anualment, fomenten i premien els millors dissenys comercials del món. Amb aquest reconeixement internacional, es destaca l'excel·lència en el disseny i la innovació arquitectònica del projecte liderat per Carlos Aires, fundador i director general de l'estudi Marketing Jazz.

Des d'una ubicació estratègica i privilegiada de la capital catalana, com és la intersecció de passeig de Sant Joan amb l'avinguda Diagonal, l'interiorisme de Farmàcia Rocha es va plantejar com una boutique que convidés a endinsar-se cap a la cerca del benestar i la bellesa. Com a inspiració, una rajola hidràulica amb una rosa vermella que es dibuixava al sòl anterior i el gravat del qual presideix avui una de les parets.

Aires: “Des del primer moment vam treballar a favor de l'arquitectura"

“Des de petita i més encara després d'estudiar Farmàcia, el món de les plantes i la botànica ha tingut un significat important per a mi. D'aquí ve que, després d'analitzar l'espai, vam decidir, juntament amb Carlos, jugar amb l'altura dels sostres, aprofitar-la íntegrament i que les prestatgeries de la farmàcia arribessin des del sòl al sostre. Buscàvem i volíem un espai de bellesa i benestar amb forma de biblioteca botànica”, manifesta Alejandra Martínez Rocha, farmacèutica titular de Farmàcia Rocha.

La façana de la farmàcia, emmarcada per dues columnes de prop de cinc metres d'altura, va ser un altre dels aspectes clau que es van tenir en compte durant el desenvolupament del projecte. “Des del primer moment, vam treballar a favor de l'arquitectura, fent que aquestes dues columnes clàssiques formessin part del disseny de la façana, i que tota la farmàcia fos visible des de l'exterior”, explica Aires.