13
d'Agost
de
2013
Act.
03
d'Abril
de
2014
Port Aventura es va inaugurar ara fa 18 anys, i en aquest temps s'ha convertit en la principal referència de l'ociestival del país. El seu actual director general, Fernando Aldecoa, ha viscut aquesta història d'èxit des de les primeres files des que el parc temàtic va obrir les seves portes el 1995. Aquesta temporada toca assolir un nou objectiu: els 4 milions de visitants.
I el camí per aconseguir-ho està traçat. Actualment, el 35% dels visitants vénen de l'estranger, i el repte és fer créixer aquesta xifra. "Ja som considerats un dels millors resorts europeus", assegurava Aldecoa en la presentació de la temporada.
I en la paraula resort, s'hi troba una de les claus del creixement del parc. En el pla estratègic del complex té una presència important l'oferta hotelera. Aquest any mateix, Port Aventura ha reformat 500 habitacions de l'hotel Costa Caribe i el propi Aldecoa ha reconegut en diverses ocasions que volen augmentar la ràtio de persones que passen la nit al parc, que en l'actualitat se situa en un de cada tres visitants.
Estalvi i inversió
El públic objectiu per omplir els hotels del complex són les famílies, que ja avui són els visitants majoritaris. I per a que segueixi sent així, Aldecoa considera que cal anar amb compte amb les pujades de preus. Actualment l'entrada d'adult al parc tradicional val 45 euros.
"Som conscients que les famílies fan un gran esforç per venir a Port Aventura, i nosaltres hem d'oferir promocions i bons preus perquè puguin estar-se dos o tres dies amb nosaltres", analitzava. L'exemple més clar és l'absorció que l'empresa ha fet de l'última pujada de l'IVA. "Visitar Port Aventura té un cost inferior que viatjar a l'estranger", assegurava en la darrera presentació de resultats de l'empresa.
Al costat de l'estalvi pel consumidor, hi ha la pota de la inversió, necessària per mantenir l'atenció dels visitants. El 2012, el parc va aprovar una injecció de 75 milions d'euros en els propers cinc anys.
El gran pas es va donar l'any passat, amb la inauguració del Shambhala, la muntanya russa més alta d'Europa, i aquest any s'ha apostat per l'ampliació del parc aquàtic Costa Caribe. "La crisi se supera amb inversió", subratllava Aldecoa en la presentació de la temporada.
I el camí per aconseguir-ho està traçat. Actualment, el 35% dels visitants vénen de l'estranger, i el repte és fer créixer aquesta xifra. "Ja som considerats un dels millors resorts europeus", assegurava Aldecoa en la presentació de la temporada.
I en la paraula resort, s'hi troba una de les claus del creixement del parc. En el pla estratègic del complex té una presència important l'oferta hotelera. Aquest any mateix, Port Aventura ha reformat 500 habitacions de l'hotel Costa Caribe i el propi Aldecoa ha reconegut en diverses ocasions que volen augmentar la ràtio de persones que passen la nit al parc, que en l'actualitat se situa en un de cada tres visitants.
Estalvi i inversió
El públic objectiu per omplir els hotels del complex són les famílies, que ja avui són els visitants majoritaris. I per a que segueixi sent així, Aldecoa considera que cal anar amb compte amb les pujades de preus. Actualment l'entrada d'adult al parc tradicional val 45 euros.
"Som conscients que les famílies fan un gran esforç per venir a Port Aventura, i nosaltres hem d'oferir promocions i bons preus perquè puguin estar-se dos o tres dies amb nosaltres", analitzava. L'exemple més clar és l'absorció que l'empresa ha fet de l'última pujada de l'IVA. "Visitar Port Aventura té un cost inferior que viatjar a l'estranger", assegurava en la darrera presentació de resultats de l'empresa.
Al costat de l'estalvi pel consumidor, hi ha la pota de la inversió, necessària per mantenir l'atenció dels visitants. El 2012, el parc va aprovar una injecció de 75 milions d'euros en els propers cinc anys.
El gran pas es va donar l'any passat, amb la inauguració del Shambhala, la muntanya russa més alta d'Europa, i aquest any s'ha apostat per l'ampliació del parc aquàtic Costa Caribe. "La crisi se supera amb inversió", subratllava Aldecoa en la presentació de la temporada.