01
de Juny
de
2015
Act.
01
de Juny
de
2015
Ficosa i la multinacional Panasonic tancaran abans de l'estiu l'aliança per la qual la firma japonesa es quedarà amb el 49% del grup català i presentaran al setembre les quatre línies de nous productes que llançaran i en els quals es treballa ja a la planta de Viladecavalls (Vallès Occidental).
L'operació no està encara tancada, però el fabricant de sistemes i components d'automoció preveu la rúbrica final de l'acord les pròximes setmanes, moment en el qual es coneixerà la injecció econòmica de Panasonic, que algunes fonts xifren en més de 100 milions d'euros.
Des de fa ja setmanes, personal de Panasonic treballa al costat de la plantilla de Ficosa a Viladecavalls en els primers productes que veuran la llum fruit de l'aliança empresarial i que seran reflex de l'ambició dels dos grups per posicionar-se en el competitiu nou mercat de l'anomenat cotxe connectat.
El conseller delegat de Ficosa, Xavier Pujol, ha explicat que els dos socis concentren els seus esforços a desenvolupar productes en l'àmbit de la seguretat activa (retrovisors avançats), la reducció de les emissions de CO2 i el cotxe elèctric, i els sistemes de comunicació.
Ficosa i Panasonic integraran el seu coneixement en tecnologia de la imatge i combinaran les destreses de la companyia japonesa amb l'experiència i tecnologia de miralls per a automoció de l'espanyola, accelerant així el llançament de la tecnologia avançada del sistema de mirall electrònic.
Pujol s'ha mostrat convençut que l'entrada de Panasonic impulsarà el negoci tradicional (camps de visió i retrovisors) a Europa i Amèrica, on preveu creixements del 3,5%, així com la Xina, el tercer mercat més important per a la multinacional catalana, on es mantindria l'actual creixement a dos dígits.
La previsió de creixement dels nous productes vinculats a la innovació a Europa, mercat geogràfic en què es començaran a llançar, és també de dos dígits.
"L'aliança amb Panasonic consolida el nostre lideratge en el negoci tradicional, on Ficosa es troba entre els tres més importants del món. I en el cas dels nous productes, la suma de les dues companyies ens posiciona en el segment alt de la classe tant en seguretat com en comunicació i cotxe elèctric", ha assegurat el conseller delegat.
El sistema de visió del darrere (interior/mirall lateral) és el principal negoci de Ficosa conegut al món i reconegut pels principals fabricants d'equips originals del món.
Ficosa va facturar 925 milions el 2013 i va millorar aquests resultats el 2014 amb una xifra que encara no s'ha fet pública.
En aquest camí de creixement, Pujol ha avançat que el grup familiar ha millorat també en el primer trimestre del 2015 els resultats del 2014.
En un mercat per a Ficosa tan important com els Estats Units, Pujol ha destacat que, després d'uns anys de dificultats, la multinacional catalana ha aconseguit "passar dels números vermells als negres", a l'hora que avança cap a una rendibilitat que s'aproxima a la mitjana del mercat.
"Malgrat la crisi, els últims anys hem anat creixent a un 3%, encara que abans ho fèiem al 7,5%. Ara ens hem centrat a millorar el compte de resultats del grup, buscant l'eficiència en les operacions americanes i europees", ha apuntat.
L'aliança de Panasonic i Ficosa és una de les majors inversions industrials que han tingut lloc a Espanya aquest any i suposa a més un retorn de les multinacionals japoneses a Catalunya després d'anys de retirades de grups.
El CEO de Ficosa obre la porta en un futur més o menys llunyà a que Panasonic ampliï encara més la seva participació en el grup català.
"L'accionariat de referència de Ficosa no vol el control per control. El més important és donar solidesa al projecte. Prefereix ser accionista d'un gran projecte que ser accionista majoritari d'un projecte petit", ha subratllat.
Amb seu a Barcelona, Ficosa compta en l'actualitat amb prop de 8.700 treballadors a 18 països de tot el món, incloent-hi Europa, Amèrica del Nord i del Sud i Àsia.
L'operació no està encara tancada, però el fabricant de sistemes i components d'automoció preveu la rúbrica final de l'acord les pròximes setmanes, moment en el qual es coneixerà la injecció econòmica de Panasonic, que algunes fonts xifren en més de 100 milions d'euros.
Des de fa ja setmanes, personal de Panasonic treballa al costat de la plantilla de Ficosa a Viladecavalls en els primers productes que veuran la llum fruit de l'aliança empresarial i que seran reflex de l'ambició dels dos grups per posicionar-se en el competitiu nou mercat de l'anomenat cotxe connectat.
El conseller delegat de Ficosa, Xavier Pujol, ha explicat que els dos socis concentren els seus esforços a desenvolupar productes en l'àmbit de la seguretat activa (retrovisors avançats), la reducció de les emissions de CO2 i el cotxe elèctric, i els sistemes de comunicació.
Ficosa i Panasonic integraran el seu coneixement en tecnologia de la imatge i combinaran les destreses de la companyia japonesa amb l'experiència i tecnologia de miralls per a automoció de l'espanyola, accelerant així el llançament de la tecnologia avançada del sistema de mirall electrònic.
Pujol s'ha mostrat convençut que l'entrada de Panasonic impulsarà el negoci tradicional (camps de visió i retrovisors) a Europa i Amèrica, on preveu creixements del 3,5%, així com la Xina, el tercer mercat més important per a la multinacional catalana, on es mantindria l'actual creixement a dos dígits.
La previsió de creixement dels nous productes vinculats a la innovació a Europa, mercat geogràfic en què es començaran a llançar, és també de dos dígits.
"L'aliança amb Panasonic consolida el nostre lideratge en el negoci tradicional, on Ficosa es troba entre els tres més importants del món. I en el cas dels nous productes, la suma de les dues companyies ens posiciona en el segment alt de la classe tant en seguretat com en comunicació i cotxe elèctric", ha assegurat el conseller delegat.
El sistema de visió del darrere (interior/mirall lateral) és el principal negoci de Ficosa conegut al món i reconegut pels principals fabricants d'equips originals del món.
Ficosa va facturar 925 milions el 2013 i va millorar aquests resultats el 2014 amb una xifra que encara no s'ha fet pública.
En aquest camí de creixement, Pujol ha avançat que el grup familiar ha millorat també en el primer trimestre del 2015 els resultats del 2014.
En un mercat per a Ficosa tan important com els Estats Units, Pujol ha destacat que, després d'uns anys de dificultats, la multinacional catalana ha aconseguit "passar dels números vermells als negres", a l'hora que avança cap a una rendibilitat que s'aproxima a la mitjana del mercat.
"Malgrat la crisi, els últims anys hem anat creixent a un 3%, encara que abans ho fèiem al 7,5%. Ara ens hem centrat a millorar el compte de resultats del grup, buscant l'eficiència en les operacions americanes i europees", ha apuntat.
L'aliança de Panasonic i Ficosa és una de les majors inversions industrials que han tingut lloc a Espanya aquest any i suposa a més un retorn de les multinacionals japoneses a Catalunya després d'anys de retirades de grups.
El CEO de Ficosa obre la porta en un futur més o menys llunyà a que Panasonic ampliï encara més la seva participació en el grup català.
"L'accionariat de referència de Ficosa no vol el control per control. El més important és donar solidesa al projecte. Prefereix ser accionista d'un gran projecte que ser accionista majoritari d'un projecte petit", ha subratllat.
Amb seu a Barcelona, Ficosa compta en l'actualitat amb prop de 8.700 treballadors a 18 països de tot el món, incloent-hi Europa, Amèrica del Nord i del Sud i Àsia.