18
de Desembre
de
2014
Act.
19
de Desembre
de
2014
Fira de Barcelona preveu tancar 2014 amb un volum de negoci de 151,4 milions d'euros. Una xifra de rècord històric que supera en un 25,8% la quantitat pressupostada i un 28,5% els resultats del 2013. La institució espera finalitzar l'any amb un Ebitda de 19,6 milions d'euros, un 105% més que el 2013, i prop de dos milions de visitants -el 39% internacionals-, els resultats més alts fins ara aconseguits.
El president del consell d'administració de Fira de Barcelona, Josep Lluís Bonet, ha posat en valor en roda de premsa aquests "magnífics resultats", tant per produir-se en un context econòmic encara difícil, tot i "entreveure símptomes de certa millora", com per reflectir l'èxit d'una estratègia centrada en l'eficient combinació de la sostenibilitat financera i la generació, al mateix temps, d'activitat econòmica en el territori i projecció internacional. "Fira reafirma el seu lideratge a Espanya i la seva posició de referència a Europa", ha dit.
Gran varietat d'esdeveniments
Els recintes firals de Montjuïc i Gran Via han acollit aquest 2014 un total de 62 salons i congressos, així com més de 60 esdeveniments de tipus corporatiu, comercial i esportiu. Alguns dels salons de més rellevància han estat el Mobile World Congress (MWC), Alimentaria, Smart City Expo World Congress i Barcelona Bridal Week.
Per primera vegada s'ha celebrat a Barcelona el saló de moda vaquera Denim by Première Vision -la primera edició a la capital catalana després de 13 edicions a París-; Handmade, per als aficionats a les manualitats i artesania; i a final de desembre es farà XD Young Fest, un saló que tindrà lloc en paral·lel al Festival de la Infància i que se centra en activitats d'oci i experiències multimèdia per a joves.
Auge de la medicina i la tecnologia
També han tingut un bon impacte en els resultats de Fira els certàmens dedicats a la tecnologia, com VM World Europa, SAP, HP ETSS Winter i Summer, HP Discover, Microsoft TechEd i Convergence; i a la salut, com el Congrés Europeu de Cardiologia o el de Pfizer de biomedicina, uns esdeveniments que aquest any han congregat a uns 100.000 professionals.
A l'àmbit internacional, Fira continua la seva estratègia juntament amb el seu soci local Qmedia, amb el qual aquest any ha coorganitzat els salons de l'Automòbil i Joieria de Qatar; i ha participat en l'organització de Smart City Expo a Kyoto, de Alimentària Lisboa i Mèxic i a Construmat Ficons (Brasil), i alhora ha signat acords per prestar serveis de consultoria sobre gestió firal al Canadà, Xile i el recinte firal de Mongòlia.
Novetats del 2015
Amb vista al 2015, Fira de Barcelona preveu uns ingressos de 130 milions d'euros i un Ebitda de 12,2 amb l'organització de més de 60 salons com el de l'Automòbil, MWC, Smart City, el renovat Beyond Building Barcelona-Construmat, Piscina, Hispack i Bta, Graphispag, Pharmaprocess i Tissue World, entre d'altres.
També tornaran a celebrar-se la Barcelona Bridal Week, Denim by Première Vision, esdeveniments mèdics europeus de Gastroenterologia (UEG Week) i de Cataracta i Cirurgia Refractària i el 4YFN, organitzat per la Mobile World Capital de Barcelona i dirigit a emprenedors.
L'any que ve i en el marc de la internacionalització de Fira, la institució seguirà amb les sinergies amb Qmedia, amb el qual coorganitzarà quatre salons relacionats amb la moda, la cosmètica i el Festival infantil, i repetirà noves edicions de l'Automòbil i la Joieria a Qatar.
Altres iniciatives internacionals són Smart City Expo a Kyoto i Mont-real i el Fòrum Santé -també en aquesta ciutat canadenca-, a més d'altres projectes en estudi, segons el director general, Agustí Cordón, que ha explicat que la cartera de serveis internacionals que s'està negociant puja a entre 14 i 15 milions d'euros -uns 3,5 computables al 2015- i l'objectiu és arribar fins a 25 milions els anys vinents.
L'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, ha destacat que la institució firal exerceix com un "verdader motor econòmic" de Barcelona, i alhora ha recordat la necessitat de la qual la iniciativa pública i privada vagin de la mà per ser més competitius.
El president del consell d'administració de Fira de Barcelona, Josep Lluís Bonet, ha posat en valor en roda de premsa aquests "magnífics resultats", tant per produir-se en un context econòmic encara difícil, tot i "entreveure símptomes de certa millora", com per reflectir l'èxit d'una estratègia centrada en l'eficient combinació de la sostenibilitat financera i la generació, al mateix temps, d'activitat econòmica en el territori i projecció internacional. "Fira reafirma el seu lideratge a Espanya i la seva posició de referència a Europa", ha dit.
Gran varietat d'esdeveniments
Els recintes firals de Montjuïc i Gran Via han acollit aquest 2014 un total de 62 salons i congressos, així com més de 60 esdeveniments de tipus corporatiu, comercial i esportiu. Alguns dels salons de més rellevància han estat el Mobile World Congress (MWC), Alimentaria, Smart City Expo World Congress i Barcelona Bridal Week.
Per primera vegada s'ha celebrat a Barcelona el saló de moda vaquera Denim by Première Vision -la primera edició a la capital catalana després de 13 edicions a París-; Handmade, per als aficionats a les manualitats i artesania; i a final de desembre es farà XD Young Fest, un saló que tindrà lloc en paral·lel al Festival de la Infància i que se centra en activitats d'oci i experiències multimèdia per a joves.
Auge de la medicina i la tecnologia
També han tingut un bon impacte en els resultats de Fira els certàmens dedicats a la tecnologia, com VM World Europa, SAP, HP ETSS Winter i Summer, HP Discover, Microsoft TechEd i Convergence; i a la salut, com el Congrés Europeu de Cardiologia o el de Pfizer de biomedicina, uns esdeveniments que aquest any han congregat a uns 100.000 professionals.
A l'àmbit internacional, Fira continua la seva estratègia juntament amb el seu soci local Qmedia, amb el qual aquest any ha coorganitzat els salons de l'Automòbil i Joieria de Qatar; i ha participat en l'organització de Smart City Expo a Kyoto, de Alimentària Lisboa i Mèxic i a Construmat Ficons (Brasil), i alhora ha signat acords per prestar serveis de consultoria sobre gestió firal al Canadà, Xile i el recinte firal de Mongòlia.
Novetats del 2015
Amb vista al 2015, Fira de Barcelona preveu uns ingressos de 130 milions d'euros i un Ebitda de 12,2 amb l'organització de més de 60 salons com el de l'Automòbil, MWC, Smart City, el renovat Beyond Building Barcelona-Construmat, Piscina, Hispack i Bta, Graphispag, Pharmaprocess i Tissue World, entre d'altres.
També tornaran a celebrar-se la Barcelona Bridal Week, Denim by Première Vision, esdeveniments mèdics europeus de Gastroenterologia (UEG Week) i de Cataracta i Cirurgia Refractària i el 4YFN, organitzat per la Mobile World Capital de Barcelona i dirigit a emprenedors.
L'any que ve i en el marc de la internacionalització de Fira, la institució seguirà amb les sinergies amb Qmedia, amb el qual coorganitzarà quatre salons relacionats amb la moda, la cosmètica i el Festival infantil, i repetirà noves edicions de l'Automòbil i la Joieria a Qatar.
Altres iniciatives internacionals són Smart City Expo a Kyoto i Mont-real i el Fòrum Santé -també en aquesta ciutat canadenca-, a més d'altres projectes en estudi, segons el director general, Agustí Cordón, que ha explicat que la cartera de serveis internacionals que s'està negociant puja a entre 14 i 15 milions d'euros -uns 3,5 computables al 2015- i l'objectiu és arribar fins a 25 milions els anys vinents.
L'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, ha destacat que la institució firal exerceix com un "verdader motor econòmic" de Barcelona, i alhora ha recordat la necessitat de la qual la iniciativa pública i privada vagin de la mà per ser més competitius.