02
de Maig
de
2014
Act.
04
de Maig
de
2014
La Global Association of the Exhibition Industry (UFI), l'associació dels principals organitzadors de fires del món, ha concedit a Fira de Barcelona el Premi al Millor Projecte d'Innovació en Operacions i Serveis per la mPowered Experience.
Amb l'obtenció d'aquest premi, que té el lema "How to create an excellent attendee experience onsite", Fira de Barcelona s'ha imposat a altres projectes internacionals presentats per FEMAN i UBM, procedents dels Estats Units.
Més facilitats pel visitant
La mPowered Experience és un programa pioner de creació de nous serveis per millorar l'experiència dels seus visitants a través de la tecnologia mòbil, com l'acreditació virtual, apps amb geolocalització, o informació en temps real dels accessos al recinte i els transports disponibles amb temps d'espera.
El projecte, engegat el 2012, té com a objectiu fer que la visita als salons i congressos celebrats a Fira de Barcelona es converteixi en una experiència còmoda i eficaç, concentrant els serveis firals més innovadors en dispositius mòbils.
Se centra en tres grans objectius: B-Informed (informació en temps real sobre l'esdeveniment), B-Fast (optimitzar el temps ajudant al visitant a ser més ràpid en l'ús dels serveis ubicats als recintes) i B-Connected (maximitzar les oportunitats de networking entre visitants).
Experiència provada
Les primeres aplicacions smart s'han desenvolupat juntament amb la GSMA -organitzadora del Mobile World Congress (MWC)- i s'han implementat amb èxit durant la passada edició del congrés, precisament una de les trobades tecnològicament més avançades del món, aconseguint una gran acceptació per part dels visitants.
En l'edició de 2014 del MWC s'han ofert noves funcionalitats com un mapa 3D interactiu amb posicionament i navegació pas a pas que disposa d'un sistema d'informació en temps real amb temps d'espera i rutes geolocalitzades per ubicar els transports.
A més a més, s'ha llançat una funcionalitat amb la qual es pot conèixer l'oferta gastronòmica que hi ha a l'esdeveniment o a l'entorn proper, els temps d'espera en cada restaurant per facilitar al congressista la seva elecció, i comprar anticipadament el menjar en els diferents punts de restauració del recinte i recollir de manera ràpida evitant cues.
Accessibilitat i networking a la mà
L'aplicació també permet l'intercanvi directe de mòbil a mòbil de contactes professionals i la seva gestió, molt útil per fer negocis i relacions comercials durant la celebració del congrés.
En destaca també el sistema "NFC Badge", posat en marxa al MWC de 2013, que permet entrar al recinte de Gran Via només acostant un mòbil equipat amb la tecnologia Near Field Communication (NFC) als punts de control d'accés.
Aquesta innovadora tècnica, que era la primera vegada que s'aplicava de forma massiva en un recinte firal, va permetre als visitants accedir a l'esdeveniment més còmodament. En total, s'han realitzat prop de 51.000 operacions amb "NFC Badge" al recinte de Gran Via.
Amb l'obtenció d'aquest premi, que té el lema "How to create an excellent attendee experience onsite", Fira de Barcelona s'ha imposat a altres projectes internacionals presentats per FEMAN i UBM, procedents dels Estats Units.
Més facilitats pel visitant
La mPowered Experience és un programa pioner de creació de nous serveis per millorar l'experiència dels seus visitants a través de la tecnologia mòbil, com l'acreditació virtual, apps amb geolocalització, o informació en temps real dels accessos al recinte i els transports disponibles amb temps d'espera.
El projecte, engegat el 2012, té com a objectiu fer que la visita als salons i congressos celebrats a Fira de Barcelona es converteixi en una experiència còmoda i eficaç, concentrant els serveis firals més innovadors en dispositius mòbils.
Se centra en tres grans objectius: B-Informed (informació en temps real sobre l'esdeveniment), B-Fast (optimitzar el temps ajudant al visitant a ser més ràpid en l'ús dels serveis ubicats als recintes) i B-Connected (maximitzar les oportunitats de networking entre visitants).
Experiència provada
Les primeres aplicacions smart s'han desenvolupat juntament amb la GSMA -organitzadora del Mobile World Congress (MWC)- i s'han implementat amb èxit durant la passada edició del congrés, precisament una de les trobades tecnològicament més avançades del món, aconseguint una gran acceptació per part dels visitants.
En l'edició de 2014 del MWC s'han ofert noves funcionalitats com un mapa 3D interactiu amb posicionament i navegació pas a pas que disposa d'un sistema d'informació en temps real amb temps d'espera i rutes geolocalitzades per ubicar els transports.
A més a més, s'ha llançat una funcionalitat amb la qual es pot conèixer l'oferta gastronòmica que hi ha a l'esdeveniment o a l'entorn proper, els temps d'espera en cada restaurant per facilitar al congressista la seva elecció, i comprar anticipadament el menjar en els diferents punts de restauració del recinte i recollir de manera ràpida evitant cues.
Accessibilitat i networking a la mà
L'aplicació també permet l'intercanvi directe de mòbil a mòbil de contactes professionals i la seva gestió, molt útil per fer negocis i relacions comercials durant la celebració del congrés.
En destaca també el sistema "NFC Badge", posat en marxa al MWC de 2013, que permet entrar al recinte de Gran Via només acostant un mòbil equipat amb la tecnologia Near Field Communication (NFC) als punts de control d'accés.
Aquesta innovadora tècnica, que era la primera vegada que s'aplicava de forma massiva en un recinte firal, va permetre als visitants accedir a l'esdeveniment més còmodament. En total, s'han realitzat prop de 51.000 operacions amb "NFC Badge" al recinte de Gran Via.