Juan Antonio Alcaraz i Maria Alsina durant la inauguració de la 'flagship' de Caixabank a Barcelona

BANCS

La nova 'flagship' de Caixabank és la més gran d'Europa (set oficines en una)

L'entitat assegura que la macrooficina de Barcelona, de 3.000 metres quadrats, és la major inversió que ha fet mai en una oficina, sense donar xifres

La nova flagship de Caixabank a Barcelona és l'espai de serveis financers més gran d'Europa. L'entitat tancarà en els propers dos mesos set oficines tradicionals que té a la zona on s'ubica el nou establiment -al número 10 de la plaça de Francesc Macià- i les integrarà totes allà. Seran set oficines en una, però amb un espai físic que doblarà el que ocupen actualment. Aquestes xifres situen la mostra de poder que ha fet Caixabank amb aquesta megastore: 3.000 metres quadrats, 22.000 clients, 80 treballadors i la inversió més gran que ha fet mai el banc en una oficina.

El director general de Caixabank, Juan Antonio Alcaraz, no ha volgut fer pública la xifra. Preguntat durant la inauguració de la flagship sobre la inversió que ha suposat, s'ha limitat a dir: "De totes, ha estat la més gran". L'espai, que s'inaugura el 6 de novembre, porta a Barcelona un nou concepte d'oficina, que el banc ja ha provat a València, on fa uns mesos va obrir la primera All in one (tot en un). 

Més info: CaixaBank preveu tenir enllestit el tancament d'oficines el 2020

Segons ha explicat la directora territorial de Caixabank a Barcelona, Maria Alsina, es tracta d'integrar tots els serveis de l'entitat en un sol espai: la banca de particulars, la "premier", la privada, business (per a autònoms i microempreses) i empreses. Cada pota del negoci banquer de Caixabank té el seu espai. El que no hi ha a la macrooficina són despatxos ni llocs de feina assignats: cada gestor té una tablet i reservarà una sala de reunions quan s'hagi de trobar amb un client. 

L'entrada a l'espai destinat a la banca privada de la 'flagship' de Caixabank a Barcelona

La de València va ser la primera flagship de Caixabank, no perquè hi tenen la seu social des de fa dos anys, segons Alcaraz, sinó perquè "costa trobar espais tan grans al centre neuràlgic de les ciutats". Allà, tenen l'edifici en propietat, mentre que a Barcelona l'han llogat. Si aquest 2019 han obert dues All in one, l'any que ve com a mínim ho hauran d'igualar, ha dit el director general, que ha deixat entreveure que Madrid serà la següent ciutat en comptar amb una. Tenen establiments identificats com al lloc idoni per implantar aquest nou model d'oficina a una desena de ciutats més, tot i que no ha especificat quines.  

L'exterior de la 'flagship' de Caixabank a Barcelona

De les store a les flagship

Fa set anys, Caixabank va començar a transformar les seves oficines tradicionals i va establir un nou concepte: les store. D'aquestes, les flagship copien la manca de caixa. N'hi ha una, però és oculta per tal que els clients utilitzin els caixers o internet per fer les operacions diàries. Les All in one van una passa més enllà que les store. 

A banda dels espais dedicats als serveis financers, inclou una cafeteria. És la primera que obren els bessons Torres -xefs amb dues estrelles Michelin- i es diu Natural. Alsina ha explicat que tant els clients com aquells que no ho són podran accedir a aquesta zona i prendre un cafè o menjar una amanida, un entrepà o unes postres. Això permetrà a Caixabank que aquesta part de la seva nova oficina estigui oberta els dissabtes fins les 22.00 hores i els diumenges fins al migdia. Els serveis financers tindran l'horari habitual d'obertura al públic. 

La zona 'store' de la 'flagship' de Caixabank a Barcelona

A més, la flagship inclou un espai per a xerrades i conferències, Caixabank Talks. Es tracta d'un petit auditori en què hi haurà esdeveniments cada setmana i una xerrada de més envergadura al mes. 

Les pantalles i la cafeteria de l'entrada de la 'flagship' de Caixabank a Barcelona

Desplegament tecnològic

Pantalles rodones de baix consum, un ascensor rodó de vidre, caixers automàtics amb reconeixement facial i un sistema de check-in són algunes de les innovacions tecnològiques que s'han introduït en aquesta oficina. A l'entrada hi destaquen les pantalles envoltants que estan sincronitzades amb la resta de pantalles de l'establiment i mostren material audiovisual creat específicament per a les flagship, amb motius de la naturalesa i relaxants.

Els caixers automàtics amb reconeixement facial de la 'flagship' de Caixabank a Barcelona

Una màquina de check-in rep als clients que tenen una cita prèvia amb el seu gestor o gestora i, apropant la targeta de crèdit o el mòbil, avisen de la seva arribada directament a la persona amb qui s'han de reunir. Tot això, ha explicat Alcaraz, és per aconseguir que els clients no vagin a l'oficina simplement per "fer una acció" sinó per "viure una experiència".