• Empresa
  • Fragàncies catalanes que conquereixen l'Orient Mitjà

Fragàncies catalanes que conquereixen l'Orient Mitjà

Eurofragance exporta el 95% de la seva producció

Les fragàncies marquen la diferència entre els productes
Les fragàncies marquen la diferència entre els productes
Norma Vidal
15 de Setembre de 2013
Act. 20 de Setembre de 2013

L'empresa catalana Eurofragance, especialitzada en el disseny i la producció de fragàncies, s'ha convertit en una de les companyies més importants del sector. Amb la principal planta de producció ubicada a Rubí, la companyia exporta el 95% de la seva producció al mercat internacional i suma una facturació anual de 42 milions d'euros. És la seva aposta per l'exterior una de les raons de la seva consolidació, també el tracte personalitzat que ofereix als seus clients i el compromís amb la investigació i la recerca de noves matèries primes.

"Tots els elements que fan olor i, no són de consum alimentari, porten associada una fragància". Ho explica Núria Sabatés, responsable de Comunicació i Imatge Corporativa d'Eurofragance, que detalla que la companyia dissenya fragàncies per a productes de cosmètica i higiene personal, i perfums per a la llar. També per a empreses que cerquen una olor corporativa.

Aposta per l'Orient Mitjà
Una de les claus de l'èxit d'Eurofragance, que va néixer l'any 1990 com a empresa familiar capitanejada per Jordi Sabatés i el seu fill Santi, ha estat l'aposta pel mercat internacional. "El 1993 ja vam iniciar l'expansió cap al Marroc, saltant després cap a Egipte, Síria i Iraq", explica Sabatés. Actualment l'Orient Mitjà és el seu principal mercat, al qual hi destinen el 66% de la seva producció.

"Ser una empresa amb la vista posada a l'exterior ens ha permès esquivar la crisi i ens ha ajudat a créixer", explica Sabatés. La companyia ven els productes a 65 mercats i opera en quatre sectors diferents.

Entre els països en els que està present destaquen Filipines, Turquia, Dubai, Singapur i Mèxic, on l'any 2012 van inaugurar el segon centre de producció del grup, que en total compta amb una setantena d'empleats.

Personalització del producte
Un altre tret distintiu d'Eurofragance és el "tracte personalitzat" que ofereix als seus clients. "Adaptem els nostres dissenys a les diferents àrees geogràfiques en les que treballem", explica la responsable de comunicació, que assenyala la importància de conèixer "els gustos, la cultura i la tradició de cada mercat".

La seu de Rubí disposa d'un laboratori on "es reprodueix tot el procés industrial" i "el perfumista treballa colze a colze" amb el client oferint una "atenció personalitzada i ajudant-lo a aconseguir l'olor desitjada", assegura.

Investigació i matèries primes de qualitat
"Dissenyar fragàncies és com cuinar i per ser un bon cuiner no només has de saber com combinar els aliments, sinó que necessites treballar amb productes de primera qualitat", afirma la responsable de la companyia. El departament d'R D d'Eurofragance s'encarrega d'investigar "quins olis essencials hi ha al mercat o quines matèries primes noves han tret els proveïdors".

Nous productes
Una de les darreres apostes del grup ha estat la col·lecció de tres perfums de color negre que Eurofragance ha dissenyat especialment per al Golf d'Aràbia, una àrea responsable del 67,4% de la seva facturació en 2012.

"Es tracta d'un producte que explota el negre com a sinònim d'elegància, luxe, originalitat i sofisticació", comenta Sabatés, que explica que es va presentar el passat mes de maig a la fira de perfumeria, cosmètica i bellesa Beauty World Middle East que va celebrar-se a Dubai.

Olors corporatives
Fer-se amb una olor de marca és una pràctica que en els darrers anys ha adquirit un paper prioritari per a moltes empreses de casa nostra. Les ajuda a crear valor, diferenciar-se dels altres i reforçar la seva identitat. "El que fem és realitzar un brífing de la marca i dissenyem la seva identitat olor, i al mateix temps l'atmosfera que vol que la seva empresa ofereixi", explica Sabatés.

Adaptant les fragàncies als nous temps
Els rituals i tractaments professionals s'implanten cada vegada amb més facilitat i força en el mercat del gran consum. En aquest sentit la companyia treballa en el disseny de fragàncies i productes relacionats amb teràpies com la thalassoterapia, la xocolateràpia o la vinoteràpia.

A més, la indústria de la cosmètica ha descobert un nou públic, l'home, cada vegada més conscient que vol i pot cuidar-se. Per aquests segment Eurofragance elabora fragàncies amb olors suaus i masculines. Paral·lelament, la nova consciència ecològica també ha impulsat el naixement de línies de treball que aposten per fragàncies pures en les que adquireixen especial rellevància els productes naturals.