Tot i que avui s'ha convertit en una paraula que ens sona familiar, LinkedIn fa 10 anys ni tan sols existia. Ara, però, és imprescindible confiar-hi la nostra identitat professional en el món virtual, així com vertebrar-hi una bona xarxa de contactes. "Quan més forta tinguis la imatge de marca i més treballis el networking, més portes se't poden obrir en el futur professional", destaca Francesc Arbiol (Barcelona, 1969), director general de LinkedIn a Espanya.
Arbiol, com no es pot esperar altra cosa, gaudeix d'un compte Premium en aquesta xarxa social, on té més de 500 contactes. Precisament aquesta ha estat una de les claus en la carrera professional d'un estudiant de Psicologia que "no tenia ni idea de què volia ser de gran", però que ha trobat en l'adaptació de tecnologia disruptiva el seu modus vivendi.
Perfil tecnològic i internacional
"Vaig arribar al món de la tecnologia una mica per accident", explica a VIAempresa. Arbiol treballava en una empresa pròpia quan un dels seus proveïdors de tecnologia el va reclutar. "Jo no sabia res del sector tecnològic, eren els 90 i Internet tot just començava!", relata divertit. Des d'aleshores, però, Arbiol es va entusiasmar "amb tot el que la tecnologia representa per les empreses i el valor que els pot aportar".
Aquest va ser el primer pas d'una carrera que va agafar caire internacional. Irlanda, Regne Unit i els Estats Units són algunes de les estacions del seu viatge particular, que l'ha portat a treballar per empreses com Oracle, Veeva Systems o Scytl, la líder mundial en vot electrònic.
"M'he dedicat a representar les empreses que estan portant una tecnologia disruptiva i aporten un avantatge diferencial", destaca el dirigent de LinkedIn; que posa de relleu el fet que sempre han estat "empreses que han aportat alguna cosa que no existia abans".
Líder d'equip
Amant del treball en equip i ferm seguidor de la cultura de la col·laboració, intenta "no tenir raó, sinó fer les coses bé". Arbiol destaca la importància que té per un directiu "saber transmetre aquesta visió. Si tota la gent que treballa amb tu creu en la mateixa cultura i té els mateixos objectius, és molt més senzill assolir-los".
La direcció de LinkedIn ha portat Francesc Arbiol a Madrid. "Treballo molt i tinc fills, no tinc temps per cap hobby", confessa amb resignació el màxim responsable d'una empresa que a Espanya compta amb 5 milions d'usuaris entre 6'4 milions de professionals qualificats. "La taxa de creixement a Espanya és de les més altes d'Europa, l'usuari és molt actiu i tenim un creixement més ràpid que a França, Itàlia o el Regne Unit", revela orgullós.
"És molt probable que LinkedIn arribi a ser una empresa que creï un impacte mundial", afirma Arbiol. És a dir, una empresa on no només puguis trobar els professionals, sinó també les oportunitats de negoci, els recursos, els socis o la inversió necessaris. Per això, malgrat que el futur sempre és incert, Arbiol té clar que "si tots aquests passos es donen, LinkedIn pot canviar la manera de fer negocis al món. I si això succeeix, m'agradaria ser-hi".
Francesc Arbiol, psicologia per liderar LinkedIn
El director general a Espanya repassa amb VIAempresa la seva trajectòria lligada a les tecnologies disruptives
10
de Desembre
de
2013
Act.
03
d'Abril
de
2014