Al capdavant d'Abertis, l'empresa d'infraestructures que gestiona el 59% de les autopistes de peatge a l'estat, hi ha Francisco Reynés. El conseller delegat d'Abertis va ser nomenat pel càrrec a mitjans del 2010 i a proposta del president del grup, Salvador Alemany. Avui, és l'artífex del procés de la internacionalització de la companyia, que ben aviat tindrà presència a l'Àsia, tal i com el mateix Reynés es va encarregar d'anunciar en el marc del 52a trobada d'antics alumnes de l'Iese.
Francisco Reynés Massanetes, d'origen mallorquí, és llicenciat en Enginyeria Industrial, en l'especialitat de mecànica, per la Universitat Politècnica de Catalunya i té un màster d'Administració d'Empreses per l'Iese, així com diversos programes de direcció d'empresa als Estats Units i Alemanya. Va entrar a Abertis el maig del 2009 des de la direcció general de Criteria, el holding de participades industrials i financeres de La Caixa. Abans havia sigut director general de Gas Natural, va conduir el procés d'internacionalització de la Cimentera Uniland, on va ser conseller delegat fins el 2006; va ser responsable de l'empresa tèxtil Dogi, i directiu d'empreses com Volkswagen i Johnson Controls.
Tot i que la discreció ha estat la tònica general en la vida de Reynés, sí que es coneixen alguns detalls de la seva vida personal. Amb 50 anys i vidu d'un matrimoni anterior, el conseller delegat d'Abertis s'ha tornat a casar –en una boda a la Toscana- amb l'empresària Cristina Valls Taberner, filla de l'antic responsable del Banc Popular, Javier Valls Taberner.
En canvi, sí que es coneixen molts més detalls de la seva gestió al capdavant d'Abertis, on s'ha fixat com a fita la internacionalització de la companyia. Un pas important en aquest procés va ser l'adquisició per part d'Abertis de les autopistes d'OHL a Xile i Brasil. Poc després, el maig del 2013, Reynés va remodelar el seu equip directiu amb persones de dins la mateixa companyia però de la seva confiança, per tal de seguir treballant en el procés d'internacionalització: "Enlloc de fitxar a galactics he optat per reforçar la cantera", va valorar Reynés.
La companyia busca autopistes fora de l'estat, encara que siguin comprades a empreses estrangeres, per tal de consolidar-se com el primer operador mundial. En concret, Abertis està estudiant una vintena d'operacions a l'exterior, que podrien representar una inversió de fins a 8.000 milions d'euros fins el 2015.
Francisco Reynés, l'autopista d'Abertis al món
El conseller delegat aposta per la internacionalització de l'empresa catalana que aviat tindrà presència a l'Àsia
12
de Novembre
de
2013
Act.
03
d'Abril
de
2014