Empreses
Freixenet vol vendre's a Henkell
Un 50,7% de l'accionariat de la cavista accepta l'oferta del grup vinícola de Dr.Oetker, tot i que el seu president, José Luis Bonet, s'hi oposa
Un cop més, Freixenet està a punt de caramel per a Henkell. Un 50,7% de l'accionariat de la cavista ha acceptat l'oferta de venda del grup vinícola de la multinacional alemanya Dr.Oetker, segons ha avançat La Vanguardia. Ara mateix, el taulell queda de la següent manera: la branca familiar dels Hevia i tres dels quatre germans dels Bonet han donat el seu vistiplau. Tot i això, dos pesos pesants com el president de Freixenet i president de Fira Barcelona, José Luis Bonet, i el president d'honor, José Ferrer, s'hi han oposat. Almenys, de moment.
Henkell porta més d'un any i mig sobrevolant la cavista catalana. El conflicte accionarial i familiar ha endarrerit el procés de negociació en reiterades ocasions. La seva oferta rondaria els 500 milions d'euros, tot i que depèn de com es resolgui la due diligence i les auditories preventives de KPMG i Deloitte en les diferents bodegues de la companyia arreu del món. De la seva feina en depèn una més que possible negociació del preu de l'oferta.
A l'espera de la política
A tot plegat, el moment política també juga. Aquest mateix dimecres, Bonet va deixar anar que proposaria al consell d'administració traslladar la seu, actualment a Sant Sadurní d'Anoia (Barcelona), fora de Catalunya si les eleccions del 21 de Desembre no garanteixen l'estabilitat. "S'ha d'acceptar el resultat. Si l'estratègia que porta el país és de normalitat, seguretat jurídica i estabilitat, perfecte. Si es desvia a una altra cosa, tornaré a posar el canvi social en l'ordre del dia", va assegurar durant el Dinar Cambra.
Segons els estatus de la companyia, l'oferta definitiva s'haurà de presentar al consell d'administració on qualsevol accionista té dret a tempteig per comprar les accionistes de la resta sempre i quan s'iguali el preu. Fins a les eleccions, tot queda en stand by. De moment, la firma que va tancar el 2016 amb una facturació de 529 milions es dedica a preparar la campanya de Nadal així com un pla industrial a la recerca de la rendibilitat perduda.