Joan Romero (Acció) Miquel Camps, (FC Barcelona) i Robert Negre, (Oficina Exterior de Comerç i d'Inversions a Nova York) | Cedida

Empresa

El Govern i el Barça posicionen Catalunya als Estats Units com a destinació de turisme prèmium

Els Estats Units són el principal país inversor a Catalunya per volum de projectes i creació de llocs de treball

En el marc de la gira de pretemporada del primer equip masculí del FC Barcelona, Acció i l’Agència Catalana de Turisme han organitzat dos actes amb una quarantena de directius de multinacionals i operadors turístics nord-americans. Aquestes actuacions s’engloben en la campanya Feel the colors, que se centra en la relació que té el club amb el territori, amb l’objectiu de promocionar la marca Catalunya al món.

Els Estats Units és el principal país inversor a Catalunya per volum de projectes i creació de llocs de treball i el primer mercat emissor de turisme estranger en volum de despesa, i és on s'han celebrat els dos esdeveniments que han reunit una quarantena de directius i directives de multinacionals i agents i operadors turístics americans, com a prèvia del partit amistós que el FC Barcelona ha disputat contra el Reial Madrid al MetLife Stadium de Nova Jersey.

Els Estats Units és el principal país inversor a Catalunya per volum de projectes i creació de llocs de treball

Pel que fa al primer acte, centrat a donar a conèixer els actius de Catalunya com a destinació de projectes d’inversió estrangera, ha comptat amb la participació del director executiu d’Acció, Joan Romero, així com del director de l’Oficina Exterior de Comerç i d’Inversions a Nova York, Robert Negre. La segona trobada, organitzada per l'Agència Catalana de Turisme, s'ha adreçat a professionals de la intermediació especialitzats en el segment prèmium. Dirigida pel nou director de l’oficina de l’ACT als Estats Units, Aicard Guinovart, i la directora d’Aliances i Relacions Comercials del mateix organisme, Sílvia Perera, la reunió té com a objectiu generar interès per l’oferta prèmium de Catalunya i captar un client amb alta capacitat de despesa al territori, posant en valor el vincle amb el FC Barcelona. Per part del FC Barcelona, han participat en les presentacions Miquel Camps, portaveu adjunt de la Junta Directiva, i el director de l’àrea comercial, Sergi Ricart.

Aliança per a la marca Catalunya

Aquestes actuacions s’emmarquen en l’acord de col·laboració entre l’Agència Catalana de Turisme i el club blaugrana, renovat aquest mes de juliol. L’objectiu d’aquesta aliança és potenciar i millorar el posicionament de la marca Catalunya en sintonia amb el model turístic definit en el Compromís nacional per un turisme responsable. Sota el lema Feel the Colors, la campanya pivota al voltant dels valors, la identitat i la inspiració del FC Barcelona i de Catalunya com a vehicles d’abast global per a la captació de visitants d’arreu del món, d’empreses i de projectes de negoci.

Més info: Des dels Estats Units fins a Singapur: d'on provenen les filials d'empreses estrangeres?

L’any 2023, els Estats Units s’ha situat com el principal país inversor a Catalunya en nombre de projectes empresarials i de creació de nous llocs de treball. Així, les empreses nord-americanes van invertir al voltant de 937 milions d’euros a Catalunya, segons dades d’Acció a partir de l’fDi Markets del Financial Times. Des de l’any 2021, s’han registrat 3.564 milions d’euros en inversions de companyies multinacionals dels Estats Units a Catalunya, que han facilitat la creació d'11.300 llocs de treball.