Amancio López, president del Grupo Hotusa | Cedida

Resultats

Grupo Hotusa dispara un 34% l'ebitda i tanca el millor semestre de la seva història

Les dades del període gener-juny mostren un increment del 10% en ingressos respecte al mateix període de l'exercici anterior i arriben als 703 milions d'euros

Grupo Hotusa va tancar el passat semestre amb resultat brut d'explotació (ebitda) de 102 milions d'euros. Es tracta d'una millora del 34% respecte a la seva millor xifra, i, per tant, del rècord històric de la història de la companyia. La firma va pujar en totes les àrees del seu negoci i va elevar la facturació un 10%, fins a assolir els 703 milions d'euros. Hotusa atribueix aquestes dades al creixement del sector i a una bona gestió interna.

Més info: Weglobeyou, la nova plataforma de Hotusa i Zip Zap Social

La millora plasmada a l'exercici d'enguany dona continuïtat al salt que ja va fer Grupo Hotusa un any abans. Llavors, també va batre la seva marca històrica pel que fa a l'ebitda (76 milions d'euros, un 66% més que el balanç anterior) i a la facturació (637 milions d'euros, un 37% més que el 2022).

La recuperació del turisme ha sigut un dels pilars sobre el qual s'han construït aquests resultats. En aquest sentit, la companyia parla d'una "bona evolució" de tots els segments i mercats i d'una consolidació del paper de Rest com a central de reserves. A més, el Grupo Hotusa ha augmentat la seva cartera d'hotels, tant en l'àrea pròpia (amb l'Eurostars Hotel Company) com en la seva xarxa d'associats de Keytel. Amb tot, la firma conclou que s'ha fet una "bona gestió", en aquest cas basada en un "exhaustiu control de despeses, que ha permès millorar significativament els marges".

"Optimisme prudent" de cara al segon semestre

“Estem profundament orgullosos del treball fet. La bona marxa del sector, sumada a una eficient gestió, ens ha portat a collir uns excel·lents resultats durant aquest primer semestre”, ha celebrat Amancio López, president del Grupo Hotusa. El dirigent ha assegurat que encaren el segon semestre amb un "optimisme prudent", donat que "tenim molt clar que el nostre model de creixement ha de continuar basant-se en l'aposta per la digitalització i el desenvolupament tecnològic, l'atracció i formació de talent, la millora contínua dels nostres productes i el repte de mantenir un creixement sostingut en què l'expansió internacional tingui un paper cada vegada més rellevant".