Guillem Graell (Barcelona, 1974) és el nou director de Màrqueting i Comunicació de Codorníu des de principis d'any. És la seva primera experiència al sector de vins i caves per un professional que es defineix "energètic i analític, però alhora generador d'idees i amb voluntat de treballar en equip", segons explica a VIAempresa.
L'enginyeria obre portes
Graell va estudiar Enginyeria Industrial a la UPC. "Tenia interessos molt diferents i era una carrera que em donava més opcions i no em tancava portes, com demostra que hagi acabat fent màrqueting", recorda.
Unes pràctiques a la fàbrica de Procter&Gamble a Mataró van ser el seu primer pas en una trajectòria professional que ja ha tocat diverses tecles. Després de dos anys fent consultoria a Accenture, P&G el va tornar a trucar. "Em van proposar anar a Brussel·les a fer projectes per Europa; i com que tenia ganes de veure món, no m'ho vaig pensar", assegura.
A P&G hi va estar prop de nou anys. "Vaig començar fent d'enginyer, i amb projectes a França, Anglaterra, Itàlia o els Estats Units. Allà vaig descobrir que hi havia gent que feia màrqueting, que és una cosa molt divertida", descriu el dirigent de Codorníu. Explica que als Estats Units "s'aposta molt més per la multifuncionalitat, que en un projecte puguis desenvolupar tasques de tot tipus".
S'obre un nou món
D'aquesta manera va poder entrar al món del màrqueting. "Vaig tenir la sort de ser en una empresa que em va donar la possibilitat de fer el salt sense tenir estudis específics de màrqueting. Valoraven la potencialitat", relata. D'aquesta manera, primer a Ginebra i després a Barcelona, va iniciar la seva trajectòria en màrqueting vinculada al sector farmacèutic.
L'any 2007 Guillem Graell feia el salt a Reckitt Benckiser, treballant amb marques com Nenuco o Veet; i des del 2009 s'ha encarregat de dirigir el màrqueting de Chupa-Chups i les seves marques a Espanya i Portugal.
Amb aquesta experiència i trajectòria, quan un headhunter el va trucar per sondejar l'opció d'aterrar a Codorníu, Graell explica que "em va semblar un projecte extraordinari en quant a la capacitat i històric de les marques: Codorníu o Raimat són marques amb molta potencialitat i amb possibilitat de creixement internacional, fet que les fa molt interessants".
Graell té clar que aquest és el gran repte: "consolidar propostes i marques en països de fora. Codorniu ja és el líder a Espanya, però el creixement no vindrà per aquí, on s'ha de seguir treballant bé, sinó per créixer a fora".
Enamorat del mar, l'assenyala com una de les seves principals aficions. "Des de petit m'agrada navegar, ja sigui amb vela lleugera o amb creuer", confessa. Amb el timó de Codorníu a les mans, ja navega a tota vela per arribar a bon port.
Guillem Graell, al timó del màrqueting de Codorníu
El nou director de màrqueting i comunicació de la firma fixa com a gran repte el creixement internacional
13
de Març
de
2014
Act.
03
d'Abril
de
2014