• Empresa
  • Henkel: 7 milions d'investigació per a Catalunya

Henkel: 7 milions d'investigació per a Catalunya

L'empresa alemanya defineix el país com a un "generador de recerca" per la marca

Artur Mas, a les instal·lacions del PRUAB
Artur Mas, a les instal·lacions del PRUAB
Víctor Solvas
22 de Juliol de 2013
Act. 23 de Juliol de 2013
La multinacional Henkel ha culminat una inversió de set milions d'euros en R D. "Les empreses que funcionen són les que tenen una mentalitat global i caràcter exportador; això i la nostra xarxa d'universitats ha de ser el model que serveixi a la Catalunya del futur". Aquesta és la radiografia que mostrava el president de la Generalitat, Artur Mas, en l'acte de presentació dels nous laboratoris de Henkel al Parc de Recerca de la UAB (PRUAB), i, precisament, reclamava ajuda a l'empresa per portar a bon port aquesta aposta.

La inversió de Henkel es divideix en els laboratoris inaugurats al PRUAB, que ocuparà a 25 nous investigadors, al Leitat, amb feina per a 15 treballadors, i en l'spin-off Afinitica, on entraran 15 investigadors més. "Fa uns anys, el centre de desenvolupament de l'empresa estava a Alemanya, però hem crescut arreu del món i ara Barcelona és un dels generadors d'investigació de la marca", assegurava en la presentació el president de Henkel Ibérica, Luis Carlos Lacorte.

I aquest moviment té un sentit pel creixent atractiu de Catalunya a nivell laboral. "És un país amb bones infraestructures, bons investigadors i que facilita l'atracció de talent, ja que la gent vol venir a viure-hi", explicava Luis Carlos Lacorte. Mas invertia la mirada i donava les claus que han convertit el país en un marc desitjable per les empreses. "L'únic recurs natural amb el que comptem és el sol, que ja dóna fruits amb el turisme, però per la resta hem de comptar amb els bons professionals del país, que són la base del gran desenvolupament en l'àrea d'investigació i tecnologia del país".

Lideratge en innovació i sostenibilitat
Els nous projectes de Henkel reforçaran la línia d'investigació de l'empresa en l'àmbit dels adhesius i segellats d'altes prestacions, utilitzats en la indústria de l'automoció, l'electrònica, l'aviació, el bricolatge i el packaging flexible. La inversió forma part del pla estratègic de l'empresa, que cada any destina un 3% de les seves vendes a R D. "El 2012 el grup va invertir 450 milions d'euros, destinant-hi 3000 treballadors en un model d'Open Innovation", relatava Lacorte.

Però el treball en recerca de l'empresa no té només a veure amb la creació de nous productes. Segueix tota una línia estratègica que té molt a veure amb la captació de tendències. "Busquem donar respostes a qüestions de mobilitat, urbanització i sostenibilitat, que són els tres aspectes que marcaran el futur", assegurava el president d'Henkel Ibérica.

Referent a aquest últim apartat, l'empresa s'ha marcat un objectiu que condicionarà el seu futur. "Les previsions diuen que al 2050 hi haurà 9.000 milions de persones al món, pel que hem d'intentar ser més eficients reduint el consum d'aigua, la generació de residus, etc.; el nostre compromís és seguir creixent amb menys despesa, pel que ens hem proposat desenvolupar el 30% dels nostres producte en un màxim de cinc anys i que tots ells suposin una millora en alguna de les àrees de sostenibilitat". Amb aquesta política, Henkel vol triplicar la seva eficiència.