• Home
  • Economia
  • Article title

Henkel guanya un 10,9% més fins a setembre

El fabricant alemany de productes de consum obté un benefici de 1.475 milions d'euros

Per Europa Press
12 de Novembre de 2015
La central de Henkel es troba a la capital de Renània del Nord-Westfàlia, Düsseldorf
La central de Henkel es troba a la capital de Renània del Nord-Westfàlia, Düsseldorf
El fabricant alemany de productes de consum Henkel va obtenir en els nou primers mesos de l'any un benefici net atribuït de 1.475 milions d'euros, un 10,9% més que els 1.330 milions d'euros que va guanyar en el mateix període de l'exercici anterior, segons ha informat la companyia en un comunicat.

Les vendes del fabricant alemany, propietari de marques com Vernel, Schwarzkopf, Pritt o Loctite entre d'altres, van assolir els 13.715 milions d'euros entre gener i setembre, la qual cosa suposa un 11,5% més que els 12.302 milions d'euros que va ingressar l'any passat.

No obstant això, excloent l'impacte dels canvis de divises les vendes van pujar un 6,4%, mentre que en termes comparables la pujada es va reduir a un 3,1%, amb les tres àrees de negoci en positiu. En concret, les vendes de Henkel van pujar un 5% en el negoci de neteja de la llar, un 2% a l'àrea de bellesa i un 2,4% en el segment d'adhesius.

En el tercer trimestre de l'any, la companyia alemanya va obtenir un benefici net atribuït de 484 milions d'euros, un 10% més que en el mateix període de l'any anterior, mentre la seva xifra de negoci va aconseguir els 4.590 milions, un 8,4% més.

El conseller delegat de Henkel, Kasper Rorsted, va destacar que, malgrat un entorn de mercat "permanentment complicat", la companyia ha aconseguit un "fort comportament" en el tercer trimestre. En concret, va subratllar el "significatiu" increment de les vendes i els beneficis en totes les seves àrees de negoci.

"Els forts resultats del tercer trimestre en uns mercats volàtils i complicats demostren la nostra capacitat per adaptar-nos a un entorn econòmic difícil. L'agilitat i la flexibilitat segueixen sent factors claus d'èxit, confirmant la nostra estratègia d'adaptar i seguir simplificant les nostres estructures i processos de forma d'acord amb les canviants condicions de mercat", va afegir.

De cara al conjunt de l'exercici, la companyia ha fixat la seva previsió d'increment de les vendes en al voltant d'un 3%, en la part baixa del rang d'entre el 3% i el 5% previst fins ara, mentre que ha millorat la seva previsió de benefici per acció des d'una pujada d'al voltant del 10% a un repunt de més del 10%.
Arxivat a