Housfy també amplia funcions i, a banda de compra-venda i finançament, també farà reformes |iStock

Empresa

Housfy amplia funcions i també farà reformes

Tot i que continuarà tenint la compra-venda com a pedra angular, la startup vol transformar-se en una plataforma integral de l'habitatge

Housfy amplia les seves funcions i entra en el món de les reformes. Quan fa poc més d'un any que va llençar la vertical de finançament, amb la qual va tancar més de 200 préstecs hipotecaris el 2018, la plataforma Housfy, s'atreveix amb la segona. En un comunicat, la companyia explica que les reformes es podran contractar online i seran personalitzades per a cada client. S'esperen realitzar 150 reformes el 2019. Aquest comunicat també assenyala que Housfy va vendre més de 1.000 immobles el 2018 i que la pedra angular del projecte continua sent la compra-venda d'habitatges.

Més info: Housfy, una ‘proptech’ entre les cinc primeres immobiliàries

Els nous serveis de la plataforma només s'oferiran, inicialment, a les ciutats de Barcelona, on posseeix el 4% de quota de mercat, i Madrid, encara que la companyia es proposa poder operar a València, Sevilla o Bilbao -entre altres- a mesura que transcorri l'any. Per aconseguir l'objectiu de reformar fins a 150 habitatges, Housfy comptarà amb un total de 40 treballadors i treballadores.

"Actualment hi ha una alta demanda de serveis de reformes en les principals ciutats d'Espanya que ningú és capaç de satisfer adequadament. El sector de la reforma és complex, cada client i cada immoble tenen diferents necessitats i característiques", ha explicat Albert Bosch, CEO i fundador de Housfy. A més, ha afegit que "la reforma perfecta no existeix, ni és fàcil reformar a gran escala, però nosaltres hem optimitzat tots els processos tan bé com sigui possible". Pel que fa a la forma que prendrà la nova funció de l'empresa, ha destacat que "és un servei digital, però amb un alt grau de personalització". 

Com funcionarà aquesta la nova secció?

La mateixa plataforma seleccionarà dues empreses de reformes adequades per a les necessitats del client. A continuació, tots dos visitaran l'immoble per prendre les mesures pertinents i, seguidament, s'enviaran al client dos pressupostos inicials. Després, el client escollirà aquell que més s'ajusti a les seves demandes i podrà finançar a través de la hipoteca. En el comunicat de Housfy es puntualitza que "un assessor acompanyarà el client d'inici a final del projecte" i, a més, "es farà una revisió de l'obra abans de l'entrega per tal de comprovar que tot estigui correcte".

Albert Bosch: "un usuari ha de poder entrar a la plataforma i gestionar, vendre, comprar, reformar, llogar, pintar, netejar o fer qualsevol acció vinculada a la llar"

A banda de la vertical de finançament i la de reformes, la companyia assegura que n'hi ha altres previstes per al 2020. L'àmbit dels lloguers i de mudances, segons el comunicat que la companyia ha fet arribar als mitjans de comunicació, "completarien el que ha de ser una plataforma integral d'habitatge". L'objectiu final, segons Bosch, és que "un usuari pugui entrar a la plataforma i gestionar, vendre, comprar, reformar, llogar, pintar, netejar o fer qualsevol acció vinculada a la llar".

Internacionalització de Housfy

La ronda de finançament que tancarà Housfy el 2019 permetrà, segons la mateixa companyia, la seva internacionalització. Després d'aterrar a Itàlia el febrer passat, concretament a Milà, espera entrar en dos països europeus més abans de finalitzar l'any amb l'objectiu de convertir-se en la immobiliària online líder en el sud d'Europa. D'altra banda, a Espanya, després de vendre més de 1000 habitatges en 2018 (un 678% més que en 2017), la companyia se situa entre les cinc agències immobiliàries més grans del territori per volum de vendes i espera situar-se en el primer lloc cap a finals d'any.