Huawei s'apropa a Apple
La multinacional xinesa incorpora un nou executiu a la seva plantilla per retallar distàncies amb la creadora de l'iPhone
El primer quadrimestre del 2016, Huawei va vendre a Finlàndia 10 cops més telèfons mòbils que Apple. A Portugal i Holanda ja és el segon fabricant de telefonia més important i el primer en el rànquing global d'Europa.
Segons declaracions del seu director d'electrònica de consum, Richard Yu, l'estratègia de la marca implica arribar a ser aviat el segon fabricant mundial i per l'any 2021 acabar ocupant la primera posició.
De moment però, el principal mercat que es resisteix a la multinacional xinesa és el nord-americà. I això és un problema greu per superar Samsung i Apple.
El motiu és senzill: Huawei no disposa d'acords de comercialització amb cap de les quatre principals operadores de telefonia dels Estats Units –Verizon, AT&T, T-Mobile i Sprint–, de manera que l'única manera de comprar un dels seus dispositius és fer-ho a través d'operadores o botigues menors –BestBuy, Walmart...– o des del mateix lloc web de l'empresa.
No obstant això, Huawei està decidida a solucionar aquest inconvenient. Per fer-ho, la companyia acaba de contractar Michelle Xiong, un executiu de Verizon especialitzat en la negociació amb fabricants. Així doncs, caldrà estar atent a les propostes d'una empresa que, en els darrers tres mesos del 2016 va vendre 33,6 milions de telèfons mòbils arreu del món –"només" 12 milions menys que Apple–.