finançament
L'ICF al costat de les empreses: el cas de Project Lobster
L'ICF finança la marca digital de disseny d'ulleres en "un moment crucial" i els ajuda a superar els reptes sorgits a causa del seu creixement accelerat
Segur que tots hem vist persones lluint ulleres de Project Lobster, tot i que potser no ho sabíem. La marca nativa digital dedicada al disseny, fabricació i venda d'ulleres graduades i de sol nascuda a finals del 2017 a Barcelona ha crescut sense pausa i han passat de ser una marca exclusivament online amb només un showroom a la capital catalana a comptar amb tres botigues físiques i un equip de 20 persones que aconsegueix fer arribar les seves ulleres a clients de 28 països diferents. L'empresa ha aprofitat el confinament per "replantejar-nos moltes coses i donar-li gas als desenvolupaments que portaven temps parats", tal i com explica el seu fundador i CEO, Oscar Valledor, en una conversa amb VIA Empresa.
Tot i haver hagut de tancar les portes de les seves botigues físiques durant uns mesos a causa de les restriccions derivades de la crisi de la covid-19, Valledor confessa que "hem sortit molt reforçats i estem tancant l'any creixent gairebé a triple dígit, amb rendibilitat operativa positiva i amb un 2021 molt prometedor". De fet, aquest gas que van donar a l'empresa durant l'estat d'alarma inclou la millora de la gestió interna dels seus projectes, així com la millora en la comunicació de la companyia i el replantejament d'alguns dels seus paradigmes.
Project Lobster és, doncs, una startup que en només tres anys ha crescut fins a nivells inesperats, però, per aconseguir-ho, també ha hagut de rebre finançaments que els ha permès fer realitat les seves expectatives. En aquest sentit, l'Institut Català de Finances (ICF), els va aportar liquiditat "en un moment crucial" i ho van fer a través de la línia IFEM per a startups en creixement. De fet, a través del vehicle IFEM, l'ICF inverteix en startups en fases seed i early-stage mitjançant préstecs participatius d'entre 50.000 euros i 200.000 euros en format de co-inversió amb inversors privats.
A més, segons explica Valledor, "és natural que una companyia que creix ràpid i que treballi amb estocs es trobi amb tensions de caixa" i és per això que "l'ICF ens va ajudar a superar els reptes que van aparèixer a causa d'aquest creixement".
Experiències centrades en les persones
Però, què és i com neix Project Lobster? En paraules del seu fundador, "és una experiència de 360 graus que té com a objectiu estimular i empoderar les persones que comparteixen la nostra visió, oferint una experiència òptica moderna per a persones que veuen de manera diferent". L'empresa va des de les seves ulleres, "acuradament dissenyades", fins els seus serveis que, assegura, estan "centrats en les persones".
Això és així perquè, explica Valledor, "creiem que les empreses han de resoldre problemes i millorar la vida de les persones" i, precisament per això, assenyala, "volem liderar amb l'exemple". I ho fan "inspirant nous punts de vista de manera càlida i professional" i "des de la "contemporaneïtat i la inclusivitat" i amb un equip òptic expert que busca sempre "l'excel·lència" tant en les seves ulleres com en el seus serveis". Tot plegat, a més, ho porten a terme "inspirant fent barri" i "donant a conèixer a perfils locals, diversos i interessants que veuen el món amb altres ulls i amb qui compartim aquesta mateixa visió".
Valledor: "Hem transformat la freda i sempre postergada experiència de comprar ulleres en un pla càlid, humà, inclusiu i estimulant"
Aquests objectius els compleixen transformant "la freda i sempre postergada experiència de comprar ulleres en un pla càlid, humà, inclusiu i estimulant" així com "donant a conèixer personalitats locals amb qui compartim aquests mateixos valors". Justament per tot això, el seu repte de futur més immediat és "captar el talent que ens ajudi a pujar al següent nivell". Un talent que, sosté el també CEO de Project Lobster, "és el que ens permetrà anar ràpid i arribar on volem estar", motiu pel qual, sentencia, "és una peça fonamental per a aconseguir el creixement que busquem tenir en els pròxims anys".
D'aquesta manera, la que va néixer fa només tres anys com a marca exclusivament en línia i que ara ja ven a botigues físiques, encara el 2021 amb positivisme i molt optimisme i és que, si continuen així, portaran el seu talent allà on vagin.