11
de Desembre
de
2013
Act.
11
de Desembre
de
2013
El grup Inditex, propietari de Zara, ha aconseguit un benefici net d'1.674 milions d'euros en els nou primers mesos del seu exercici fiscal –febrer a octubre–, la qual cosa suposa un repunt de l'1% respecte al mateix període de l'any anterior, en el qual ja va registrar forts creixements.
Les vendes han augmentat un 5% fins els 11.925 milions d'euros, segons ha informat aquest dimecres el major grup de distribució tèxtil del món, amb seu a La Coruña (Galícia), que destaca que a tipus de canvi constant, l'augment de la facturació seria del 8%.
La confiança del Nadal
Pel que fa a l'evolució en l'últim trimestre, en el qual el comerç es juga una part important de l'any per la campanya de Nadal i les rebaixes, Inditex avança que les vendes en tenda a tipus de canvi constant han pujat un 10% entre l'1 de novembre i el 8 de desembre.
El marge brut ha estat de 7.141 milions ( 4%) per representar el 59,9 % de les vendes, mentre que les despeses operatives s'han elevat un 7%, bàsicament per l'obertura de superfícies comercials i la incorporació de la seva nova imatge.
Més botigues
En un comunicat a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), Inditex assegura que el creixement del seu espai comercial està d'acord amb el previst, al mateix temps que continua amb l'optimització de la seva superfície de venda i un "estricte" control de despeses operatives.
El grup té previst obrir aquest any unes 500 botigues de grandària mitjana i ampliar unes altres 100, així com continuar introduint la seva nova imatge en tendes clau i "absorbir" 175 establiments "petits" per altres propers de major grandària.
"Estem satisfets amb el desenvolupament dels nou primers mesos de l'exercici 2013. El creixement de les vendes en superfície comparable es manté sòlid", ha afirmat el director de Mercats de Capitals d'Inditex, Marcos López, qui ha afegit que en l'acumulat dels dos últims anys totes les línies del compte de resultats creixen a doble dígit.
Inditex arreu del món
Entre febrer i octubre, la companyia ha obert botigues a 54 mercats i ha tancat el període amb 6.249 locals, 362 més que un any abans, després de comptabilitzar en l'últim trimestre 240 obertures netes (inauguracions menys tancaments).
El major nombre d'obertures netes de la companyia Inditex ha correspost a la firma Stradivarius (62), seguit de Zara (57), Bershka (49), Zara Home (31), Massimo Dutti (19), Pull&Bear i Oysho (18), mentre que Uterqüe ha tancat el període amb quatre establiments menys.
Durant el tercer trimestre, Inditex ha continuat amb el desenvolupament de la seva estratègia multicanal global amb el llançament de la venda online a Rússia. Té previst, a més, obrir botigues virtuals a Corea del Sud i Mèxic el 2014, segons avança en la nota.
En els últims dotze mesos, Inditex ha creat més de 8.000 llocs de treball a tot el món, uns 800 d'ells a Espanya, i a 31 d'octubre sumava 124.880 treballadors.
Les vendes han augmentat un 5% fins els 11.925 milions d'euros, segons ha informat aquest dimecres el major grup de distribució tèxtil del món, amb seu a La Coruña (Galícia), que destaca que a tipus de canvi constant, l'augment de la facturació seria del 8%.
La confiança del Nadal
Pel que fa a l'evolució en l'últim trimestre, en el qual el comerç es juga una part important de l'any per la campanya de Nadal i les rebaixes, Inditex avança que les vendes en tenda a tipus de canvi constant han pujat un 10% entre l'1 de novembre i el 8 de desembre.
El marge brut ha estat de 7.141 milions ( 4%) per representar el 59,9 % de les vendes, mentre que les despeses operatives s'han elevat un 7%, bàsicament per l'obertura de superfícies comercials i la incorporació de la seva nova imatge.
Més botigues
En un comunicat a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), Inditex assegura que el creixement del seu espai comercial està d'acord amb el previst, al mateix temps que continua amb l'optimització de la seva superfície de venda i un "estricte" control de despeses operatives.
El grup té previst obrir aquest any unes 500 botigues de grandària mitjana i ampliar unes altres 100, així com continuar introduint la seva nova imatge en tendes clau i "absorbir" 175 establiments "petits" per altres propers de major grandària.
"Estem satisfets amb el desenvolupament dels nou primers mesos de l'exercici 2013. El creixement de les vendes en superfície comparable es manté sòlid", ha afirmat el director de Mercats de Capitals d'Inditex, Marcos López, qui ha afegit que en l'acumulat dels dos últims anys totes les línies del compte de resultats creixen a doble dígit.
Inditex arreu del món
Entre febrer i octubre, la companyia ha obert botigues a 54 mercats i ha tancat el període amb 6.249 locals, 362 més que un any abans, després de comptabilitzar en l'últim trimestre 240 obertures netes (inauguracions menys tancaments).
El major nombre d'obertures netes de la companyia Inditex ha correspost a la firma Stradivarius (62), seguit de Zara (57), Bershka (49), Zara Home (31), Massimo Dutti (19), Pull&Bear i Oysho (18), mentre que Uterqüe ha tancat el període amb quatre establiments menys.
Durant el tercer trimestre, Inditex ha continuat amb el desenvolupament de la seva estratègia multicanal global amb el llançament de la venda online a Rússia. Té previst, a més, obrir botigues virtuals a Corea del Sud i Mèxic el 2014, segons avança en la nota.
En els últims dotze mesos, Inditex ha creat més de 8.000 llocs de treball a tot el món, uns 800 d'ells a Espanya, i a 31 d'octubre sumava 124.880 treballadors.