Resultats
Inditex guanya 2.341 milions d'euros i ven un 10% més
El gegant de la moda augmenta un 6% el benefici i arriba a una facturació de 17.963 milions d'euros
Inditex ha registrat un benefici net de 2.341 milions d'euros durant els nou primers mesos del seu exercici fiscal (des de l'1 de febrer al 31 d'octubre), la qual cosa suposa un augment del 6% respecte al mateix període de l'exercici anterior, segons ha informat aquest dimecres la companyia tèxtil gallega.
Les vendes es s'han situat en 17.963 milions d'euros, un 10% més respecte al mateix període de l'any anterior quan van créixer un 11%, mentre que el resultat brut d'explotació (Ebitda) va assolir els 3.819 milions d'euros, un 6% superior al de fa un any.
Així mateix, el creixement de les vendes en botiga i en línia a tipus de canvi constant en el període comprès entre l'1 de novembre i l'11 de desembre d'aquest any ha estat del 13%.
El marge brut, per la seva banda, ha crescut un 9%, fins als 10.319 milions d'euros, i ha representat el 57,4% de les vendes.
El grup ha mantingut en aquest període un "fort" acompliment operatiu i ha continuat tant amb el desenvolupament global del model integrat de botigues i venda en línia de la companyia, com amb l'aprofundiment en l'estratègia d'obertura i reforma de botigues flagship en les principals artèries comercials del món i en l'optimització de la superfície comercial de la companyia, que creix en totes les àrees geogràfiques.
Respecte al model online/offline, el president de la companyia, Pablo Isla, ha destacat la gestió "cada vegada més integral" de la plataforma, la qual cosa es tradueix en serveis de valor per al client, com el same day delivery, que està disponible ja a Madrid, Londres, París, Istanbul, Taipei i Xangai i el next day delivery, a Espanya, França, Regne Unit, Polònia, Xina i Corea del Sud.
En aquests s'hi sumen la implantació de punts de recollida automatitzada de comandes en línia a les botigues o la transició simultània en botiga física i 'online' de les col·leccions, tant entre temporades com en les novetats que arriben a les botigues en línia i físiques dues vegades per setmana.
Al llarg de l'exercici, el grup, que ha arribat a les 7.504 botigues, ha mantingut l'expansió global del seu model integrat de botigues i venda en línia, amb un increment de la superfície comercial en totes les àrees geogràfiques.
En els primers nou mesos del seu any fiscal Inditex ha obert 212 botigues en 52 mercats i ha elevat a 94 el nombre de mercats en els quals es troba present, després de l'obertura a Minsk (Bielorússia) a l'agost de destacades botigues de Zara, amb més de 4.000 metres quadrats, Massimo Dutti, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, Zara Home i Oysho.
L'obertura de botigues físiques s'ha produït en totes les àrees geogràfiques, amb la incorporació d'establiments "molt rellevants" de totes les cadenes, segons ha destacat l'empresa.
En concret, Inditex ha obert 74 botigues a Europa, 48 al continent americà i 90 a Àsia i resta del món, i tots els formats comercials del grup han incrementat el seu nombre de botigues.
En relació amb la plataforma en línia, Inditex assoleix ja els 45 mercats, després del llançament de les operacions de la botiga virtual de Zara.com a l'Índia a l'octubre. La plataforma en línia de Zara també va iniciar les seves vendes en la primera part de l'any a Malàisia, Singapur, Tailàndia i el Vietnam.
Entre les obertures destaquen la macrobotiga Zara de 6.000 metres quadrats a la Castellana 79 a Madrid (Espanya); la primera botiga de carrer de Zara a Bombai, amb 4.800 metres quadrats a l'Ismail Building recuperat d'aquesta manera per a la ciutat; o les noves botigues flagship Zara Cloud Nine,de 2.200 metres quadrats, a Xangai (Xina) o Zara Hanoi (Vietnam) de 4.500 metres quadrats, ambdues obertes el mes de novembre.
En aquestes s'hi sumen les obertures de Zara als Estats Units, on en els darrers mesos s'han obert noves botigues a Califòrnia, New Jersey, Michigan i Florida, aquesta última el mes de novembre.
Al Canadà, l'ensenya del grup ha obert en els darrers mesos botigues a Toronto, Calgary i Halifax. A més, Zara ha registrat obertures significatives a la Xina, a ciutats tan rellevants com Harbin, Shenzen, Hangzhou, Chongquing, Yiwu i Xangai.
Així mateix, el grup ha renovat els seus convenis d'inversió social orientats a l'ocupació i a l'ajuda d'emergència amb Metges Sense Fronteres (MSF), alhora que es va celebrar el X Aniversari de l'Acord marc entre Inditex i IndustriALL Global Union i es va mantenir una nova trobada amb l'Organització Internacional del Treball (OIT) per al seguiment de projectes en comú.