Resultats
Inditex guanya 3.368 milions d'euros el 2017, un 7% més
El grup gallec eleva les vendes fins a 25.336 milions d'euros, un 9% més i incrementa les vendes online un 41%
Inditex ha registrat un benefici net de 3.368 milions d'euros en el seu any fiscal 2017-2018 (de l'1 de febrer de 2017 al 31 de gener de 2018), la qual cosa suposa un increment del 7% respecte a l'exercici anterior, ha informat la companyia gallega.
Les vendes del grup s'han situat en 25.336 milions d'euros, un 9% més, mentre que el resultat brut d'explotació (Ebitda) ha arribat a 5.277 milions d'euros, enfront dels 5.083 milions d'un any abans, un 4% més.
Les vendes a botigues comparables han crescut un 5%, sobre el creixement del 10% de l'exercici anterior, amb creixements positius en totes les àrees geogràfiques i en totes les cadenes. Les vendes a tipus de canvi constant s'han elevat un 10%.
Inditex factura 10 de cada 100 euros a internet
Inditex ha elevat les vendes de les seves plataformes online un 41% en el seu exercici fiscal 2017-2018, la qual cosa suposa el 10% del total de les vendes del grup i el 12% dels mercats en els quals existeix tenda online, segons ha anunciat la companyia tèxtil, qui comunica per primera vegada la facturació per Internet, que aconsegueix una xifra superior als 2.530 milions d'euros.
Inditex dispara el dividend un 10,3% fins a 0,75 euros per acció
Així mateix, les vendes en tenda i online a tipus de canvi constant han augmentat un 9% en el període des de l'1 de febrer fins a l'11 de març de 2018.
El marge brut s'ha situat en 14.260 milions d'euros, un 7% superior al de l'exercici 2016 (+10% a tipus de canvi constant) i representa el 56,3% de les vendes. A tipus de canvi constant el marge brut s'ha situat en 56,8%. El resultat net d'explotació (Ebit) ha aconseguit 4.314 milions d'euros, la qual cosa suposa un increment del 7% (+12% a tipus de canvi constant).
Dividend de 0,75 euros
El president d'Inditex, Pablo Isla, ha destacat que aquests resultats reflecteixen de nou el "sòlid" creixement de la companyia i demostren la "fortalesa" estructural del model integrat de les botigues i online, així com el seu "notable" potencial de creixement.
Isla ha assenyalat a més que tant les inversions que ve anticipant en els últims anys la companyia en tecnologia i en logística, com la política d'optimització de l'espai, han preparat al grup per continuar generant creixement als mercats en els quals està present. El consell d'administració proposarà a la junta d'accionistes incrementar el dividend un 10,3%, fins a aconseguir els 0,75 euros per acció.
1.800 milions en inversions
Durant l'exercici, el grup va invertir 1.800 milions d'euros, que es tradueixen en un "notable" impuls al seu model integrat i sostenible de tendes físiques i online.
En la mateixa línia estratègica d'integració, la companyia ha culminat el procés d'incorporació del negoci online de les diferents marques a cada país a les societats filials dels seus respectius mercats en els quals hi ha presència física.
Durant l'any, s'ha ampliat el nombre de mercats amb presència online amb l'obertura de Zara.com a Índia, Malàisia, Singapur, Tailàndia i Vietnam, al llarg de 2017, i la seva arribada avui a Austràlia i Nova Zelanda. Per la seva banda, Bershka ha obert botigues online a Estats Units, Japó i Corea del Sud, on Oysho ha inaugurat també tenda per internet.
Durant l'any 2017 i inici de 2018, la companyia ha consolidat la seva plataforma de comerç electrònic. Les pàgines web del Grup van registrar 2.418 milions de visites en 2017, on s'ha arribat a prestar servei de fins a 249.000 comandes en una hora. Els perfils socials de les vuit cadenes del grup acumulen 121 milions de seguidors.
Durant el període s'han obert 524 tendes noves en 58 mercats (183 obertures netes), mentre que s'han absorbit 341 unitats més petites, en línia amb l'estratègia d'optimització de l'espai comercial iniciada fa cinc anys.
Així mateix ha dut a terme importants ampliacions en altres 144 tendes i reformes a fons d'altres 122. En els últims sis anys el Grup ha transformat el 80% del seu super cie comercial amb 2.994 noves obertures, 2.148 reformes i ampliacions i 1.046 absorcions d'unitats més antigues. El Grup acaba l'exercici d'aquesta forma amb 7.475 tendes i amb la incorporació d'un nou mercat, Bielorússia.
A més, Inditex ha seguit avançant en la plena integració de les existències de tenda amb les dels magatzems online, la qual cosa està permetent una major exibilidad, rapidesa en el servei i millor atenció al client. Inditex explica ja amb 19 stockrooms per a les seves tendes online en 17 mercats.
Més de 562 milions d'euros per als seus empleats
El grup distribueix amb càrrec a 2017 més de 562 milions d'euros entre tots els treballadors que integren la companyia, que se sumaran als seus respectius salaris. En concret, 520 milions es corresponen amb cosines i retribució variable, als quals se sumaran a l'abril altres 42 milions d'euros del Pla Extraordinari de Participació Directa dels Empleats en el Creixement dels Beneficis.
Aquest pla reparteix el 10% de l'increment del benefici net, per la qual cosa aquest any la quantitat a distribuir seria de 21 milions d'euros, que el grup va a incrementar a més en altres 21 milions.
Aquesta remuneració es va a distribuir entre aproximadament les 88.000 persones que tinguin més de dos anys d'antiguitat en l'empresa el dia 31 de març de 2018.
La companyia ha destacat a més que manté el seu "important efecte tractor econòmic" a Espanya. En 2017 al voltant de 7.500 proveïdors de la companyia van facturar a Inditex 5.177 milions d'euros, 550 milions més que en l'exercici anterior.
Contribució fiscal
Inditex ha contribuït fiscalment a la Tresoreria dels països en els quals desenvolupa la seva activitat amb 5.959 milions d'euros l'any 2017, un 6% més que l'any anterior. D'ells, 2.711 milions van ser imposats directes, un 7% més que en l'exercici anterior. La contribució relativa a l'impost sobre el benfici del Grup va ascendir a 985 milions d'euros, amb una taxa efectiva del 22,5% a nivell mundial.
A Espanya, l'aportació d'Inditex a l'Estat ha superat els 1.612 milions d'euros en aquest exercici, en concepte tant d'impostos directes (1.010 milions) com dels recaptats (602) com a conseqüència de l'activitat econòmica de l'empresa.
L'Impost de Societats va suposar 504 milions d'euros, la qual cosa suposa més del 2% del recaptat per l'Agència Tributària en aquesta matèria. D'aquesta forma, la contribució d'Inditex a les arques de l'Estat a Espanya per aquest impost supera els 2.000 milions d'euros en els últims cinc anys.