El hub de negocis digitals de Banc Sabadell té nom i es diu InnoCells. En el seu últim moviment estratègic, ha adquirit Instant Credit que ofereix préstecs al consum en el punt de venda tant físic com digital. La companyia, creada el 2016 i ubicada a Barcelona, actua com a intermediari mitjançant una plataforma tecnològica multifinancera i multicanal que ofereix crèdits de forma "transparent, segura, instantània i sense papers".
Un dels seus objectius és proporcionar una cobertura geogràfica més gran als comerços que operen a més d’un país alhora que una ràtio més gran d’aprovació de crèdits per al client final que compra el bé de consum. Així doncs, mitjançant una única integració tecnològica, Instant Credit ajuda tant els e-commerce com els punts de venda físics a augmentar les seves vendes i rendibilitat.
“Estem molt il·lusionats amb el potencial que s’obre en aquesta nova etapa. Sumarem totes les capacitats del grup Banc Sabadell al nostre model per expandir la nostra solució multi-financera a comerços i consumidors de tot Europa”, ha assegurat Octavio Soler, fundador i CEO d'Instant Credit.
Per la seva banda, el director exectiu d'InnoCells, Julio Martínez, ha assegurat que “és un privilegi poder sumar l’equip de contrastat talent i la plataforma d’Instant Credit a la proposta de valor diferencial que Banc Sabadell ofereix als comerços. Instant Credit proporciona una experiència de pagament a terminis àgil, omnicanal i molt adaptada a les necessitats del món digital”. I encara ha afegit que “l’adquisició de la companyia reflecteix l’aposta estratègica de Banc Sabadell en mitjans de pagament i finançament al consum”.
Com està el finançament?
El finançament al consum a Espanya es va situar al voltant dels 31.026 milions d’euros el 2017, un 15% superior a l’any anterior. Segons el Banc d’Espanya, des de mitjans del 2016 el país es va situar a capdavant de la zona euro, amb taxes de creixement que superen el 10%, mentre que la resta de països van oscil·lar entre el 5% i el 10%.
El 2017, InnoCells va coliderar una inversió d’1,5 milions de lliures (aproximadament 1,6 milions d’euros) de capital llavor a Bud, la plataforma britànica líder en la integració de solucions i productes financers en un únic marketplace. Al febrer, el hub va liderar una ronda d’inversió d’un milió d’euros de capital llavor a l’startup Biometric Vox que ofereix solucions d’autenticació i signatura electrònica avançada a través de biometria vocal.