21
de Novembre
de
2014
El Corte Inglés dóna el tret de sortida aquest divendres a la campanya de Nadal. I si el gran gegant del retail d'aquest país diu que ha arribat el Nadal, la resta segur que adorna amb llums i colors vermells els seus aparadors per competir en vendes i clients. De fet, la que ara comença es perfila com la millor campanya de Nadal dels últims sis anys, en els quals la crisi econòmica ha reduït la confiança i el límit de la butxaca dels consumidors.
L'inici més visible tindrà lloc aquesta tarda a Barcelona i Sabadell, quan la façana dels centres comercials de la firma en aquestes ciutats s'il·luminen, tot un símbol de l'arribada de l'època més consumista de l'any.
Tot i que els centres comercials de Girona, Cornellà i Tarragona s'il·luminaran en els pròxims dies (d'acord amb l'inici de la decoració nadalenca que ha programat cada ciutat), a l'interior els pares Noel ja animaran les vendes i el consum. És l'època on aquesta gran empresa, amb més de 9.000 treballadors, posa en valor el seu avantatge competitiu i potencia aquells serveis que la fan diferent i on espera augmentar la facturació i, fins i tot, generar beneficis.
Arran els darrers rumors que apunten que aquesta serà "la campanya més agressiva de la companyia", preguntem a Jordi Romañach, cap de comunicació de El Corte Inglés a Catalunya. "El marc econòmic en el qual ens movem fa pensar que aquest Nadal hauria de ser el millor dels últims sis anys. Hi ha una certa reactivació del comerç al detall, tot i que encara s'està recuperant", esgrimeix el portaveu. L'optimisme amb què afronten les vendes s'ha traduït també en la contractació, per primer cop en els últims sis anys, de personal extra: al voltant de 2.000 persones a l'Estat espanyol, vora 250 treballadors a Catalunya.
L'espot publicitari, el secret sense revelar
La campanya de Nadal de El Corte Inglés no s'entén sense la seva publicitat. Tanques, marquesines, revistes i, sobretot, la façana dels seus centres està protagonitzada per la imatge que trien. Impactar, seduir i convèncer que s'ha de comprar és l'objectiu. Juntament amb l'anunci de la Loteria Nacional –que ja s'ha estrenat i generat infinitat de paròdies- i el de Freixenet, el seu espot és el més esperat.
La companyia és conscient de l'interès que desperta i per això manté el misteri. Romañach assegura que aquest any serà molt intens i la campanya es veurà en molts formats. "El que pretén és tocar les tecles emocionals i posar en valor tot l'univers de productes i també de serveis que som", explica. Segons apunta, la campanya serà "més icònica" i també "més emocional", però a més comptarà amb tota una promoció a títol informatiu de les ofertes de venda dels seus productes i serveis, apunta Romañach.
Anys enrere l'actriu Naomi Watts va protagonitzar l'espot dirigit pel cineasta J.A. Bayona, el que evidencia la gran aposta de la marca per aquest canal de comunicació i segons confirma el portaveu, l'estrena s'espera pels últims dies d'aquest mes de novembre.
"Campanya agressiva? Serà igual"
2014 ha estat un any de canvi per a El Corte Inglés i són molts els que esperen una major agressivitat en la seva època de vendes més important. La mort d'Isidoro Álvarez va suposar el relleu a la direcció i l'arribada de Dimas Gimeno a la presidència. Romañach assegura que hi ha continuïtat en les polítiques aplicades perquè el nou màxim responsable ja formava part de l'empresa. "No totes les coses que es diuen són certes. El nou president executiu no ve de fora, sinó que és una persona que ja estava al negoci. L'agressivitat (o no) de preu o de producte serà més o menys semblant, perquè en el backoffice de la companyia ja estava aquesta persona", raona.
Desembre consolida tendències de consum
És molt possible que aquest sigui el Nadal de l'iPhone 6. L'última novetat d'Apple ja està esgotada en moltes botigues i l'augment del consum d'aquesta època presumiblement dispararà el seu èxit. "Històricament les campanyes de Nadal, tant en època de molta bonança com en època de molta crisi, el que fan és consolidar tendències. Si hi ha un producte tecnològic que s'està venent molt bé, per Nadal explota definitivament perquè hi ha l'excusa o l'argument de consum en funció d'un regal", afirma Romañach.
Des d'aquest prisma, Romañach considera que és aviat per saber què triomfarà més en els seus centres comercials, però la tecnologia i la moda d'hivern -a causa de les altes temperatures que han imperat fins fa pocs dies-, es perfilen com els sectors que en tindran més demanda. Darrere la tradició de regalar als altres (o a un mateix), aquesta gran empresa espera tenir també el seu regal de Nadal.
L'inici més visible tindrà lloc aquesta tarda a Barcelona i Sabadell, quan la façana dels centres comercials de la firma en aquestes ciutats s'il·luminen, tot un símbol de l'arribada de l'època més consumista de l'any.
Tot i que els centres comercials de Girona, Cornellà i Tarragona s'il·luminaran en els pròxims dies (d'acord amb l'inici de la decoració nadalenca que ha programat cada ciutat), a l'interior els pares Noel ja animaran les vendes i el consum. És l'època on aquesta gran empresa, amb més de 9.000 treballadors, posa en valor el seu avantatge competitiu i potencia aquells serveis que la fan diferent i on espera augmentar la facturació i, fins i tot, generar beneficis.
Arran els darrers rumors que apunten que aquesta serà "la campanya més agressiva de la companyia", preguntem a Jordi Romañach, cap de comunicació de El Corte Inglés a Catalunya. "El marc econòmic en el qual ens movem fa pensar que aquest Nadal hauria de ser el millor dels últims sis anys. Hi ha una certa reactivació del comerç al detall, tot i que encara s'està recuperant", esgrimeix el portaveu. L'optimisme amb què afronten les vendes s'ha traduït també en la contractació, per primer cop en els últims sis anys, de personal extra: al voltant de 2.000 persones a l'Estat espanyol, vora 250 treballadors a Catalunya.
L'espot publicitari, el secret sense revelar
La campanya de Nadal de El Corte Inglés no s'entén sense la seva publicitat. Tanques, marquesines, revistes i, sobretot, la façana dels seus centres està protagonitzada per la imatge que trien. Impactar, seduir i convèncer que s'ha de comprar és l'objectiu. Juntament amb l'anunci de la Loteria Nacional –que ja s'ha estrenat i generat infinitat de paròdies- i el de Freixenet, el seu espot és el més esperat.
La companyia és conscient de l'interès que desperta i per això manté el misteri. Romañach assegura que aquest any serà molt intens i la campanya es veurà en molts formats. "El que pretén és tocar les tecles emocionals i posar en valor tot l'univers de productes i també de serveis que som", explica. Segons apunta, la campanya serà "més icònica" i també "més emocional", però a més comptarà amb tota una promoció a títol informatiu de les ofertes de venda dels seus productes i serveis, apunta Romañach.
Anys enrere l'actriu Naomi Watts va protagonitzar l'espot dirigit pel cineasta J.A. Bayona, el que evidencia la gran aposta de la marca per aquest canal de comunicació i segons confirma el portaveu, l'estrena s'espera pels últims dies d'aquest mes de novembre.
"Campanya agressiva? Serà igual"
2014 ha estat un any de canvi per a El Corte Inglés i són molts els que esperen una major agressivitat en la seva època de vendes més important. La mort d'Isidoro Álvarez va suposar el relleu a la direcció i l'arribada de Dimas Gimeno a la presidència. Romañach assegura que hi ha continuïtat en les polítiques aplicades perquè el nou màxim responsable ja formava part de l'empresa. "No totes les coses que es diuen són certes. El nou president executiu no ve de fora, sinó que és una persona que ja estava al negoci. L'agressivitat (o no) de preu o de producte serà més o menys semblant, perquè en el backoffice de la companyia ja estava aquesta persona", raona.
Desembre consolida tendències de consum
És molt possible que aquest sigui el Nadal de l'iPhone 6. L'última novetat d'Apple ja està esgotada en moltes botigues i l'augment del consum d'aquesta època presumiblement dispararà el seu èxit. "Històricament les campanyes de Nadal, tant en època de molta bonança com en època de molta crisi, el que fan és consolidar tendències. Si hi ha un producte tecnològic que s'està venent molt bé, per Nadal explota definitivament perquè hi ha l'excusa o l'argument de consum en funció d'un regal", afirma Romañach.
Des d'aquest prisma, Romañach considera que és aviat per saber què triomfarà més en els seus centres comercials, però la tecnologia i la moda d'hivern -a causa de les altes temperatures que han imperat fins fa pocs dies-, es perfilen com els sectors que en tindran més demanda. Darrere la tradició de regalar als altres (o a un mateix), aquesta gran empresa espera tenir també el seu regal de Nadal.