02
de Setembre
de
2013
Act.
03
d'Abril
de
2014
Era l'any 1888, quan ConstantinoCottet va venir a Barcelona amb motiu de l'Exposició Universal per donar a conèixer la producció òptica de la seva empresa. Més de cent anys després, JavierCottet, quarta generació de la família, dirigeix el grup català ÒptiquesCottet, ubicat al Portal de l'Àngel número 40, seu del termòmetre gegant més famós de Barcelona.
L'empresa ja compta amb més de 33 botigues especialitzades en ulleres i rellotges, i amb una sèrie d'establiments dedicats a l'audiologia. Aquest estiu el grup català d'òptiques ha fet un pas endavant en la seva política d'expansió i ha creat, amb el grup andorrà de perfumeriesJúlia, una societat conjunta amb seu a Andorra. "Teníem clar que havíem de créixer en llocs que tinguin futur, i aquests llocs són les ciutats que s'han orientat cap al turisme i el comerç, com és el cas d'Andorra", explica Javier Cottet, director general.
Serveis, qualitat i diferència
Javier Cottet, de 44 anys, casat i amb tres fills, és llicenciat en Dret, va fer un màster en Màrqueting i el PDG a IESE. Amb llarga experiència dins l'empresafamiliar, l'any 2003 va assumir-ne la direcció general, càrrec des d'on ha impulsat un procés de professionalització de la marca i la millora en la qualitat dels productes i serveis, l'atenció al client i una gama de productes exclusiva i diferencial.
L'actual director general del grup òptic té clar que qualitat i diferència són les claus de la longevitat d'una empresa centenària que es mou entre la fidelitat a la seva pròpia essència i la necessitat de créixer i renovar-se. "No ens volem mantenir com un dinosaure. Les empreses s'han de transformar i adaptar, i nosaltres ens hem intentat adaptar a les necessitats dels clients amb nous serveis, productes i ubicacions", remarca Javier Cottet.
"En una empresatradicional com la nostra, el més important és la satisfacció del client. Si ells confien amb tu, garanteixes el teu futur", reflexiona, insistint en la idea de la qualitat com un valor afegit per fer front a la competència. Cottet lamenta les "atrocitats" que altres firmes del sector porten a terme "intentant vendre duros a quatre pessetes" en un sector que, tot i els seus vincles clars amb el comerç, es regula per les estrictes normatives de sanitat. "Nosaltres no venem roba ni sabates, sinó ulleres. I això vol dir que hem de tenir òptics diplomats i oferir uns serveis determinats. Les ulleres no es poden regalar", conclou.
L'empresa ja compta amb més de 33 botigues especialitzades en ulleres i rellotges, i amb una sèrie d'establiments dedicats a l'audiologia. Aquest estiu el grup català d'òptiques ha fet un pas endavant en la seva política d'expansió i ha creat, amb el grup andorrà de perfumeriesJúlia, una societat conjunta amb seu a Andorra. "Teníem clar que havíem de créixer en llocs que tinguin futur, i aquests llocs són les ciutats que s'han orientat cap al turisme i el comerç, com és el cas d'Andorra", explica Javier Cottet, director general.
Serveis, qualitat i diferència
Javier Cottet, de 44 anys, casat i amb tres fills, és llicenciat en Dret, va fer un màster en Màrqueting i el PDG a IESE. Amb llarga experiència dins l'empresafamiliar, l'any 2003 va assumir-ne la direcció general, càrrec des d'on ha impulsat un procés de professionalització de la marca i la millora en la qualitat dels productes i serveis, l'atenció al client i una gama de productes exclusiva i diferencial.
L'actual director general del grup òptic té clar que qualitat i diferència són les claus de la longevitat d'una empresa centenària que es mou entre la fidelitat a la seva pròpia essència i la necessitat de créixer i renovar-se. "No ens volem mantenir com un dinosaure. Les empreses s'han de transformar i adaptar, i nosaltres ens hem intentat adaptar a les necessitats dels clients amb nous serveis, productes i ubicacions", remarca Javier Cottet.
"En una empresatradicional com la nostra, el més important és la satisfacció del client. Si ells confien amb tu, garanteixes el teu futur", reflexiona, insistint en la idea de la qualitat com un valor afegit per fer front a la competència. Cottet lamenta les "atrocitats" que altres firmes del sector porten a terme "intentant vendre duros a quatre pessetes" en un sector que, tot i els seus vincles clars amb el comerç, es regula per les estrictes normatives de sanitat. "Nosaltres no venem roba ni sabates, sinó ulleres. I això vol dir que hem de tenir òptics diplomats i oferir uns serveis determinats. Les ulleres no es poden regalar", conclou.