"Jo era el que es coneix com un mal estudiant. Sort que vaig trobar la química i em va emocionar". Josep Maria Lloreda (Les Franqueses del Vallès, 1954) és president de KH Lloreda, una de les empreses més importants de Catalunya, que ja té el món com a mercat, però no perd el caràcter proper.
Assegura que la seva "principal afició és la feina", excusa amb la qual no ha deixat de formar-se des que es va il·lusionar per la química. Després de l'Enginyeria Tècnica en Química per la Universitat de Girona, Lloreda no ha parat d'estudiar. "He fet estudis de medi ambient, d'innovació, de màrqueting... fins i tot d'edició de vídeo! Formació més o menys llarga, però tot enfocat al que puc necessitar a l'empresa", explica orgullós.
Una vida a l'empresa familiar
La història d'aquesta empresa familiar és curiosa i un paradigma de visió i reconversió. Abandonar el recobriment de metalls per comercialitzar el potent desengreixant que havien desenvolupat per fer servir en la seva activitat original, va ser la salvació d'una empresa que Josep Maria Lloreda dirigeix des de 1994, quan va prendre el relleu del seu pare.
"Només he treballat a KH Lloreda, on he fet de tot", recorda. "Vaig començar als 16 anys compartint formació i feina. Primer netejava i feia feinetes, i un cop acabats els estudis vaig entrar al laboratori", explica Lloreda. 15 anys treballant en l'R D de l'empresa li han servit per consolidar la importància que atorga a aquesta àrea clau de l'empresa, on s'hi dediquen un 10% dels seus 80 treballadors aportant constants novetats per liderar el mercat.
Visió i motivació
El president de KH Lloreda assegura que no és un gestor convencional. "Sempre he cregut que el meu càrrec demanava ser un motivador de directius. M'he rodejat de grans professionals amb qui intento fer pinya", destaca. Actualment ha començat a cedir responsabilitats a la seva filla, i es preocupa més "pel futur de la companyia que pel dia a dia, que està en bones mans", destaca.
D'aquesta manera pot seguir vinculat al procés de visió, del que demana el futur de la companyia, molt centrada ara en la internacionalització. Això no impedeix que Lloreda, que es defineix com "un membre més de l'equip, actiu i que viu l'empresa", dediqui temps a anar "d'un departament a l'altre" contagiant la seva il·lusió.
Motor i anuncis trencadors
Apassionat del motor, intenta sempre que pot "escapar-se al circuit a fer alguna petita cursa". Precisament el motor és un dels punts forts de posicionament de marca de KH7, molt present al Dakar amb Nani Roma, Laia Sanz o el xilè "Chaleco" López, que també ajuden a donar a conèixer la marca a l'Amèrica Llatina.
Lloreda intenta "fer almenys cinc hores d'exercici a la setmana, fent gimnàs o ioga". Activitat contínua per seguir sorprenent el consumidor amb un producte "que vol superar les seves expectatives"; sorprenent-lo com ho fan els seus anuncis televisius.
En aquest sentit, ho té clar: "hem de trencar la sensibilitat de l'espectador. Ho pot fer un equip de màrqueting o confiar en grans professionals com ho vam fer abans amb Bigas Luna i ara amb Juan Antonio Bayona." Segons Lloreda, "s'ha de tenir la visió d'anar a trencar conceptes estàndards i fer coses diferents que la gent recordi quan s'aixequi del sofà".
Josep Maria Lloreda engreixa el futur de KH7
El president de KH Lloreda ha liderat la consolidació de KH7 com una marca líder del sector i amb un ampli reconeixement
08
de Gener
de
2014
Act.
03
d'Abril
de
2014