05
de Febrer
de
2016
Act.
05
de Febrer
de
2016
El gegant britànic Just Eat, líder en el sector de l'entrega de menjar a domicili, ha adquirit La Nevera Roja, start-up espanyola que va ser comprada pel hòlding alemany Rocket Internet per 80 milions d'euros. Just Eat ha confirmat l'operació en un comunicat aquest divendres.
L'empresa britànica ha comprat en total quatre empreses que eren propietat de la incubadora teutona: també ha adquirit Hellofood Brasil, Hellofood Mexico i la italiana PizzaBo. Rocket Internet considera que no ha tret prou rendiment d'aquestes empreses i ha decidit desfer-se'n.
L'operació s'ha signat per 125 milions d'euros, un moviment deficitari per Rocket Internet, que fa un any va pagar uns 80 milions d'euros per La Nevera Roja als seus fundadors, José del Barrio i Íñigo Juantegui, i els accionistes –entre els quals hi havia Luca de Tena, next Chance Group, Mediaset, el Ceo de Telepizza Pablo Juantegui o l'expresident de Navision Software, Pedro del Barrio, entre d'altres.
Falta l'aval del regulador
Per tancar l'operació caldrà que la Comissió Nacionals dels Mercats i la Competència avali el tracte per evitar falta de competència al mercat. Just Eat és líder a Espanya en el sector del menjar a domicili, però La Nevera Roja ha tingut una forta presència a Barcelona i Madrid.
De moment sembla que Just Eat només trobarà competència amb la també britànica Deliveroo i també amb la belga Take Eat Easy, que acaben de desembarcar a casa nostra.
L'empresa britànica ha comprat en total quatre empreses que eren propietat de la incubadora teutona: també ha adquirit Hellofood Brasil, Hellofood Mexico i la italiana PizzaBo. Rocket Internet considera que no ha tret prou rendiment d'aquestes empreses i ha decidit desfer-se'n.
L'operació s'ha signat per 125 milions d'euros, un moviment deficitari per Rocket Internet, que fa un any va pagar uns 80 milions d'euros per La Nevera Roja als seus fundadors, José del Barrio i Íñigo Juantegui, i els accionistes –entre els quals hi havia Luca de Tena, next Chance Group, Mediaset, el Ceo de Telepizza Pablo Juantegui o l'expresident de Navision Software, Pedro del Barrio, entre d'altres.
Falta l'aval del regulador
Per tancar l'operació caldrà que la Comissió Nacionals dels Mercats i la Competència avali el tracte per evitar falta de competència al mercat. Just Eat és líder a Espanya en el sector del menjar a domicili, però La Nevera Roja ha tingut una forta presència a Barcelona i Madrid.
De moment sembla que Just Eat només trobarà competència amb la també britànica Deliveroo i també amb la belga Take Eat Easy, que acaben de desembarcar a casa nostra.