• Empresa
  • Kabir Frutos, la jove fragància de l'èxit

Kabir Frutos, la jove fragància de l'èxit

El nou USA Country Manager d'Equivalenza, amb només 22 anys, té el repte de fer créixer la marca a un dels mercats més exigents

Kabir Frutos
Kabir Frutos
Pau Garcia Fuster
25 de Març de 2014
Act. 03 d'Abril de 2014

Si quan passegem per qualsevol carrer comercial de Catalunya hi trobem una botiga de perfums Equivalenza, part de la responsabilitat és de Kabir Frutos (@kabir_frutos) (Barcelona, 1991). Amb només 22 anys ha contribuït a l'expansió de la marca, una de les franquícies del moment. "Des que vaig entrar a Equivalenza, hem passat de 33 botigues a 102 només a Catalunya", explica orgullós a VIAempresa.

Ara el repte és més gran, i a punt de fer les maletes per instal·lar-se a Miami com a nou USA Country Manager de la firma, assegura que "a curt termini el que volem és que la marca sigui reconeguda com a marca de qualitat". A mitjà i llarg termini, el repte "és obrir entre 1.000 i 1.500 botigues en dos o tres anys", revela Frutos.

Polifacètic
Kabir Frutos ha estudiat Prevenció i Seguretat Integral, especialitzant-se en química i financera, a la Universitat Autònoma. Polifacètic de mena, també va estudiar un any de Criminologia a la Universitat de Salamanca; i és un dels joves talents de l'arbitratge de futbol català, ostentant la categoria de 3a Divisió.

El 2011, amb 19 anys, va començar a treballar com a Visual Merchandising Assistant per Adidas i Reebok. "Les assignatures de màrqueting i economia eren les que més m'agradaven i millor m'anaven", diu Frutos. Ansiós per posar-les en pràctica, a través del seu germà, dissenyador de moda, va poder endinsar-s'hi.

"Anava per totes les botigues que tenien productes de les marques i procurava que estiguessin en la ubicació correcta tant als aparadors com a dins l'establiment", relata. Les sabatilles esportives eren el seu camp de treball i "havia de formar els venedors sobre els avantatges dels nostres productes i mirar que la competència no ens guanyés terreny", recorda.

L'aroma del creixement
A inicis del 2013 va arribar la proposta d'Equivalenza Catalunya. "El meu cosí, David Bonache, va obrir la primera botiga i és l'ànima del projecte. Em va convèncer el repte empresarial de treballar per una marca poc coneguda, amb poques botigues; i em motivava fer-la créixer"; assegura un Frutos que valorava "la major projecció que podia tenir aquí en lloc de grans multinacionals com Adidas o Reebok".

Va començar com a assessor i consultor de les botigues. "La meva feina consistia en visitar-les, veure com treballaven, i oferir solucions als problemes que tinguessin", diu Frutos. Al final, "feia de consultor per als franquiciats, i per a la delegació catalana de l'empresa servia per controlar de prop els punts de venda de la marca".

De seguida es va convertir en codelegat de zona de Catalunya, sent un dels encarregats de coordinar l'expansió de la marca. Passar de les 33 a les 102 botigues a Catalunya ha estat un bon aval per encarar el nou repte: el mercat americà.

El somni americà
Als Estats Units haurà de dirigir tota l'expansió de la marca, posant èmfasi en la logística, la publicitat, o els recursos humans. "És la confirmació de l'aposta que vaig fer per Equivalenza, aconseguir projecció i un repte empresarial molt gran", afirma.

"Em sento molt orgullós que l'empresa hagi confiat en mi per fer el salt a un mercat tan gran i tan potent"; diu un Kabir Frutos que es declara poc amic de les jerarquies. "Crec molt en l'organització horitzontal, crear un bon equip que tingui una bona relació i combini els seus coneixements".

Amb només 22 anys, abordar el mercat americà és un repte majúscul. A Kabir Frutos, però, no l'espanta. "Crec que en el meu cas l'edat és un avantatge perquè tinc temps per equivocar-me i rectificar. He tingut la sort de tenir gent al voltant, com el David Bonache, que m'han ajudat a poder viure aquestes experiències a la meva edat", conclou convençut.