• Empresa
  • L'habitatge del futur: intel·ligent i adaptat a l'usuari

L'habitatge del futur: intel·ligent i adaptat a l'usuari

Un estudi del Banc Sabadell conclou que caldrà tenir en compte factors com les TIC i el consum col·laboratiu

El preu de l'habitatge, a la baixa
El preu de l'habitatge, a la baixa
Redacció
02 de Juliol de 2014
Act. 02 de Juliol de 2014
Com serà l'habitatge del futur? Ningú en té la clau, però el Banc Sabadell ha impulsat un estudi per buscar les respostes. L'informe, elaborat per l'observatori Solvia Innova, ha conclòs que serà intel·ligent i amb molts serveis destinats a adaptar-se a l'usuari.

L'estudi sobre tendències de la llar, el primer fet a Espanya, analitza els factors que seran determinants en els pròxims anys per marcar el futur de l'habitatge. Segons els experts en arquitectura, urbanisme i sociologia caldrà tenir en compte factors com el canvi demogràfic i els estils de vida, el creixement del consum col·laboratiu i la tecnologia intel·ligent.

Solvia, l'operador immobiliari de Banc Sabadell, i el seu observatori, Solvia Innova, han impulsat l'estudi 'Tendències de futur al voltant de l'habitatge' i el premi 'Benvingut a casa', que reconeixerà els millors projectes de disseny de llars del país. Segons el director general de Banc Sabadell, Miquel Montes, "som en un moment en què se'ns obre l'oportunitat de trobar nous camins per enfocar el sector cap al segle XXI i per això volem fomentar la innovació en l'habitatge".

Canvis demogràfics i consum col·laboratiu
La societat espanyola està canviant en l'estructura familiar i en les relacions socials. Aquest és un factor que, segon l'informe, cal tenir en compte per adaptar-se. "L'augment de les llars unipersonals marcarà el futur", explica el sociòleg Jesús Leal.

El creixement del consum col·laboratiu també marcarà els pròxims anys, allunyant-se del sistema tradicional de propietat i deixant lloc a més àrees compartides.

Intel·ligència i emoció
També caldrà tenir en compte l'adaptació de noves tecnologies 'smart' en totes les àrees de la casa, que ja comencen a tenir un pes important en les llars actuals. Tot estarà interconnectat.

Pel que fa a la venda d'immobles, l'estudi parla d'oferir experiències sensorials i emocions per comunicar, com ja es fa en altres camps.

Fugacitat i poder de l'individu
Per últim, l'estudi parla de reduir el temps de construcció dels projectes per la tendència a pensar en curt termini i la fugacitat de les costes i el canvi constant de les noves generacions.

També caldrà involucrar l'individu en el disseny de la seva casa segons els seus gustos, permetre-li gestionar l'espai per adaptar-lo a la seva identitat.

A partir d'aquests estudis, Solvia iniciarà una promoció pilot a Sant Andreu de Llavaneres (Maresme), on posarà en pràctica els coneixements obtinguts sobre com han de ser els habitatges i l'oferta de serveis associats.