28
de Juny
de
2013
Act.
28
de Juny
de
2013
La Caixa ha celebrat la seva Assemblea General. Una cita per rendir els comptes de l'exercici 2012 i començar a albirar les línies de futur de l'entitat. La companyia de l'estrella s'ha presentat a l'Assemblea amb un resultat atribuït per tancar l'any 2012 de 135 milions d'euros, un 86,2% menys que l'exercici anterior.
Amb tot, la Caixa ha mostrat altres xifres que posen de manifest el seu lideratge comercial en el mercat financer espanyol. El director general del grup, Joan Maria Nin, ha posat en relleu el 15% de volum de negoci de CaixaBank, qualificant l'entitat de "referència en el mercat minorista, amb una penetració del 26,1% i del 22,2% com a primera entitat del client" en les més de 6.000 oficines del grup financer català.
El president de la Caixa, Isidre Fainé, ha valorat que "el 2012 ha suposat un avenç definitiu pel grup, hem arribat a xifres de lideratge indiscutible de la banca minorista a l'Estat espanyol al mateix temps que ens convertíem en una de les poques entitats que obtenia beneficis".
"La Caixa és avui més necessària que mai"
Fainé ha insistit en el valor de l'entitat financera que presideix fins al punt de declarar que "la Caixa és avui més necessària que mai, el seu propòsit està més vigent que mai i la seva raó de ser té més sentit que mai. Si no existís, s'hauria de fundar".
En aquest sentit i posant la mira en el futur, Isidre Fainé ha apuntat l'estratègia a curt i mitjà termini que ha de seguir el grup financer: "S'ha de prioritzar la reputació, aconseguir un nivell de qualitat diferencial, mantenir la solvència i la liquiditat, i millorar la rendibilitat associada al risc".
Crèdit i obra social
Al seu torn, el director general de la Caixa, Joan Maria Nin també ha parlat dels reptes de futur, però sense oblidar-se del present. Així, Nin ha posat èmfasi en l'aportació creditícia de la Caixa en un context de sequera del crèdit com l'actual: " En una situació com la que vivim l'entitat no ha deixat de concedir crèdits". En concret, l'entitat catalana ha obert 800.772 operacions a raó de 72.000 milions d'euros durant l'exercici 2012.
I es que el client es troba al centre de la diana per la Caixa, segons s'ha volgut ressaltar durant l'Assemblea General: "És particularment important que el client sigui el centre de les nostres actuacions. És clau per reforçar la nostra reputació", ha exposat Fainé.
També hi ha hagut espai per destacar el compromís social de la Caixa. L'òrgan gerent de l'entitat financera ha aprovat mantenir per sisè any consecutiu el pressupost per la seva obra social: 500 milions d'euros.
Finalment, Isidre Fainé ha enviat un últim missatge, assumint la necessitat de refer-se com a grup financer per seguir endavant: "Haurem de continuar amb el procés d'adaptació i reinvenció de l'entitat per seguir mantenint allò que és essencial en el nostre projecte: el servei a les persones i el desenvolupament econòmic i social als territoris on estem presents, en el seu sentit més ampli" .
Amb tot, la Caixa ha mostrat altres xifres que posen de manifest el seu lideratge comercial en el mercat financer espanyol. El director general del grup, Joan Maria Nin, ha posat en relleu el 15% de volum de negoci de CaixaBank, qualificant l'entitat de "referència en el mercat minorista, amb una penetració del 26,1% i del 22,2% com a primera entitat del client" en les més de 6.000 oficines del grup financer català.
El president de la Caixa, Isidre Fainé, ha valorat que "el 2012 ha suposat un avenç definitiu pel grup, hem arribat a xifres de lideratge indiscutible de la banca minorista a l'Estat espanyol al mateix temps que ens convertíem en una de les poques entitats que obtenia beneficis".
"La Caixa és avui més necessària que mai"
Fainé ha insistit en el valor de l'entitat financera que presideix fins al punt de declarar que "la Caixa és avui més necessària que mai, el seu propòsit està més vigent que mai i la seva raó de ser té més sentit que mai. Si no existís, s'hauria de fundar".
En aquest sentit i posant la mira en el futur, Isidre Fainé ha apuntat l'estratègia a curt i mitjà termini que ha de seguir el grup financer: "S'ha de prioritzar la reputació, aconseguir un nivell de qualitat diferencial, mantenir la solvència i la liquiditat, i millorar la rendibilitat associada al risc".
Crèdit i obra social
Al seu torn, el director general de la Caixa, Joan Maria Nin també ha parlat dels reptes de futur, però sense oblidar-se del present. Així, Nin ha posat èmfasi en l'aportació creditícia de la Caixa en un context de sequera del crèdit com l'actual: " En una situació com la que vivim l'entitat no ha deixat de concedir crèdits". En concret, l'entitat catalana ha obert 800.772 operacions a raó de 72.000 milions d'euros durant l'exercici 2012.
I es que el client es troba al centre de la diana per la Caixa, segons s'ha volgut ressaltar durant l'Assemblea General: "És particularment important que el client sigui el centre de les nostres actuacions. És clau per reforçar la nostra reputació", ha exposat Fainé.
També hi ha hagut espai per destacar el compromís social de la Caixa. L'òrgan gerent de l'entitat financera ha aprovat mantenir per sisè any consecutiu el pressupost per la seva obra social: 500 milions d'euros.
Finalment, Isidre Fainé ha enviat un últim missatge, assumint la necessitat de refer-se com a grup financer per seguir endavant: "Haurem de continuar amb el procés d'adaptació i reinvenció de l'entitat per seguir mantenint allò que és essencial en el nostre projecte: el servei a les persones i el desenvolupament econòmic i social als territoris on estem presents, en el seu sentit més ampli" .