05
de Maig
de
2014
Act.
05
de Maig
de
2014
Un 81% de les empreses espanyoles s'han reinventat i han realitzat canvis significatius en les seves àrees d'estratègia, organització i màrqueting per superar la crisi. Així ho ha confirmat l'enquesta realitzada durant el primer trimestre de 2014 per l'Associació Espanyola de Directius (AED), entitat fundada per Isidre Fainé.
L'estudi també ha conclòs que un 72% de les empreses de l'Estat consideren haver-se vist afectades "de forma important" per la crisieconòmica que ha afectat Espanya en els últims anys.
Canvis cap a bons resultats
Malgrat la situació adversa, en el 66% dels casos els canvis a les empreses han portat a una millora de la competitivitat d'aquestes. Un terç de les empreses que han participat en l'enquesta han afirmat incrementar el volum de facturació en els darrers anys.
Destaca també que, de les empreses que més han crescut, cap ha optat per reduir plantilles i si ho ha fet per mesures més eficients com augmentar les inversions (un 95% dels casos) i contractar més personal (un 87%). Fer créixer la innovació (83%) i internacionalitzar l'empresa (82%) han estat altres opcions destacades.
Segons els directius consultats, els canvis que han proporcionat millors resultats han estat els relacionats amb les àrees logística i financera. En aquest sentit la reubicació de les instal·lacions productives (un 75% de les empreses) i el refinançament del deute (segons un 75%) han estat les mesures més eficients.
Construcció i comunicació, els sectors més castigats
En l'àmbit general, les dades de l'estudi mostren que el 58% de les empreses han perdut negoci i un 14% s'han mantingut. Els sectors més afectats han estat les companyies de construcció i comunicació, que han assegurat que la crisi els ha afectat molt en un 86% i 84% respectivament.
Canvis de cara al futur
Tot i la millora encara queda camí per recórrer. Un 83% dels enquestats opina que els canvis aplicats a l'empresa continuaran en els pròxims anys mentre que només un 11% dels directius creuen que l'adaptació de les empreses a la nova realitat econòmica ja ha finalitzat.
L'estudi també ha conclòs que un 72% de les empreses de l'Estat consideren haver-se vist afectades "de forma important" per la crisieconòmica que ha afectat Espanya en els últims anys.
Canvis cap a bons resultats
Malgrat la situació adversa, en el 66% dels casos els canvis a les empreses han portat a una millora de la competitivitat d'aquestes. Un terç de les empreses que han participat en l'enquesta han afirmat incrementar el volum de facturació en els darrers anys.
Destaca també que, de les empreses que més han crescut, cap ha optat per reduir plantilles i si ho ha fet per mesures més eficients com augmentar les inversions (un 95% dels casos) i contractar més personal (un 87%). Fer créixer la innovació (83%) i internacionalitzar l'empresa (82%) han estat altres opcions destacades.
Segons els directius consultats, els canvis que han proporcionat millors resultats han estat els relacionats amb les àrees logística i financera. En aquest sentit la reubicació de les instal·lacions productives (un 75% de les empreses) i el refinançament del deute (segons un 75%) han estat les mesures més eficients.
Construcció i comunicació, els sectors més castigats
En l'àmbit general, les dades de l'estudi mostren que el 58% de les empreses han perdut negoci i un 14% s'han mantingut. Els sectors més afectats han estat les companyies de construcció i comunicació, que han assegurat que la crisi els ha afectat molt en un 86% i 84% respectivament.
Canvis de cara al futur
Tot i la millora encara queda camí per recórrer. Un 83% dels enquestats opina que els canvis aplicats a l'empresa continuaran en els pròxims anys mentre que només un 11% dels directius creuen que l'adaptació de les empreses a la nova realitat econòmica ja ha finalitzat.