Lidl compta amb més de 500 botigues a Espanya

Empresa

Lidl i Dia imposen el seu model

Les cadenes de supermercats lideren els creixements de la distribució en el segon trimestre

Lidl i el Grup Dia continuen liderant els creixements durant el segon trimestre entre els grans distribuïdors, segons les dades de les Quotes de la distribució de la consultora de panells de consum Kantar Worldpanel.

En concret, la cadena de supermercats alemanya manté la seva quota màxima del 4,1% en el segon trimestre de l'any i manté el seu lideratge en creixement durant els dos últims anys.

Per la seva banda, el grup Dia aconsegueix també repetir la seva quota rècord del 8,9%, consolidant el desenvolupament dels seus nous formats Clarel i La Plaza, que han estat els impulsors de l'ensenya en l'últim any.

Mercadona, que es manté al capdavant de la distribució amb una quota del 22,8%, cedeix 0,2 punts de quota respecte al segon trimestre de 2015. La cadena valenciana continua guanyant en la secció que ha estat la seva aposta principal l'últim any: els productes frescos. No obstant això la seva quota es veu erosionada en les seccions d'envasats.

El retail & petrol sector director de Kantar Worldpanel, Florencio García, ha subratllat que la "important inversió en superfície comercial que de manera generalitzada està realitzant el sector en els últims mesos incrementa la competència, però també les opcions per al consumidor".

García ha advertit dels canvis que està realitzant el consumidor, per la qual cosa "tant Mercadona com la resta de grans distribuïdors han d'adaptar-se a un comprador cada vegada més infidel i exigent que opta entre diferents possibilitats a l'hora de completar la seva cistella".

Per la seva banda, Carrefour, amb un 8,3% del mercat, retrocedeix 0,2 punts de quota en aquest segon trimestre de l'any, mentre que Eroski, que segueix perdent quota amb un 5,8% enfront del 6,3% de 2015, continua en 2016 el seu procés de desinversió fora de les seves regions principals, mentre manté els seus nombres a Galícia i País Basc.

Auchan, que també es troba en procés de canvi amb la creació d'Auchan Retail, veu frenada les seves caigudes dels últims mesos i aconsegueix mantenir la seva quota en el mateix 3,7% de fa un any.

El gran consum, estable
D'altra banda, el sector del gran consum es manté estable durant el segon trimestre de l'any (0,0% en valor respecte al mateix període de 2015), després d'un inici d'any en negatiu.

Aquestes xifres són el resultat d'un lleuger creixement del 0,5% del mercat envasat, on no es consideren els productes frescos, unit a una estabilització de la secció de frescs, que ha rebaixat la seva caiguda al 0,5% en aquest trimestre.

El canal d'assortiment curt (Mercadona, Dia, Lidl i Aldi) és el format que segueix dinamitzant el mercat, si bé estan creixent també altres alternatives per a les compres de producte envasat com són el cash&carry o l'online. El primer, amb una creixent oferta en el panorama espanyol, suposa un 1,1% de tota la despesa en gran consum de les llars, el mateix pes que aconsegueix ja el comerç electrònic.