27
de Març
de
2015
Act.
27
de Març
de
2015
Llet Nostra ha tancat l'exercici 2014 amb un increment de la facturació del 4,84%, fins a arribar a un volum de negoci de 24 milions d'euros respecte dels 22,91 de l'any anterior, de manera que es consolida com a marca líder en brick a Catalunya amb una quota de l'11,8%.
Així ho han explicat en roda de premsa el president de Llet Nostra, Jordi Riembau, i el responsable de relacions institucionals, Xavier Tubert, que s'han mostrat satisfets dels resultats, ja que, segons dades Nielsen, el consum de llet bàsica ha retrocedit un 4,17% en volum pels efectes persistents de la crisi.
Del total de la facturació, que inclouen tant les vendes de llet, que tenen un pes del 95%, com els productes en fred -iogurts i postres-, que suposen un 5%, el 10% de correspon a l'hostaleria i el 90% a alimentació.
Tubert ha relacionat l'increment del volum de negoci amb un consumidor més sensible a la qualitat i als productes de proximitat, i ha destacat que la gamma de postres de la marca, compost per crema catalana i diferents varietats de flams, va créixer un 17% l'any passat.
Amb vista a aquest 2015, Tubert s'ha mostrat prudent amb les previsions de facturació a causa dels efectes de la crisi i al comportament dels iogurts, un segment que malgrat haver-se estancat l'empresa no vol abandonar de moment.
De moment, Llet Nostra no té previst llançar noves varietats de producte fins que el mercat mostri clars signes de recuperació, ni tampoc traspassar fronteres, ja que Tubert ha assenyalat que els valors de la marca, etiquetada en català, han de coincidir amb els del consumidor i creu que encara hi ha recorregut a Catalunya.
Campanya marcada pel veto rus
Riembau ha lamentat que la campanya de llet de l'any passat va estar marcada pel veto rus i per la pressió que a partir del 31 de març desapareixeran les quotes lleteres, segons la seva opinió, massa reduïdes: "Per poder estabilitzar les granges i seguir produint, ha començat una compravenda de quota que va portar a moltes granges a no poder pagar-les, i ara que les tenim pagades, ens les treuen".
Així, s'ha mostrat preocupat perquè aquest canvi en les regles de joc, al qual ha avançat que costarà adaptar-se, pugui causar un "desgavell" en els preus que arruïni a les granges.
En aquest sentit, ha afegit que la filosofia de Llet Nostra és oferir al consumidor llet de qualitat mantenint preus dignes per als ramaders: el preu de venda al consumidor del brick de Llet Nostra es mou entre els 86 i 96 cèntims, i paga un preu mitjà als ramaders de 33,5 cèntims, "per sobre del mercat".
Riembau i Tubert han indicat que la marca de distribució s'està estancant i que s'està recuperant el consum en les marques de fabricant, si bé hi continua havent un greuge en mercats exteriors: la marca blanca a França supera els 80 cèntims, mentre que a Espanya es troben marques de fabricant per 90 cèntims i les de la distribució es venen a 60.
Així ho han explicat en roda de premsa el president de Llet Nostra, Jordi Riembau, i el responsable de relacions institucionals, Xavier Tubert, que s'han mostrat satisfets dels resultats, ja que, segons dades Nielsen, el consum de llet bàsica ha retrocedit un 4,17% en volum pels efectes persistents de la crisi.
Del total de la facturació, que inclouen tant les vendes de llet, que tenen un pes del 95%, com els productes en fred -iogurts i postres-, que suposen un 5%, el 10% de correspon a l'hostaleria i el 90% a alimentació.
Tubert ha relacionat l'increment del volum de negoci amb un consumidor més sensible a la qualitat i als productes de proximitat, i ha destacat que la gamma de postres de la marca, compost per crema catalana i diferents varietats de flams, va créixer un 17% l'any passat.
Amb vista a aquest 2015, Tubert s'ha mostrat prudent amb les previsions de facturació a causa dels efectes de la crisi i al comportament dels iogurts, un segment que malgrat haver-se estancat l'empresa no vol abandonar de moment.
De moment, Llet Nostra no té previst llançar noves varietats de producte fins que el mercat mostri clars signes de recuperació, ni tampoc traspassar fronteres, ja que Tubert ha assenyalat que els valors de la marca, etiquetada en català, han de coincidir amb els del consumidor i creu que encara hi ha recorregut a Catalunya.
Campanya marcada pel veto rus
Riembau ha lamentat que la campanya de llet de l'any passat va estar marcada pel veto rus i per la pressió que a partir del 31 de març desapareixeran les quotes lleteres, segons la seva opinió, massa reduïdes: "Per poder estabilitzar les granges i seguir produint, ha començat una compravenda de quota que va portar a moltes granges a no poder pagar-les, i ara que les tenim pagades, ens les treuen".
Així, s'ha mostrat preocupat perquè aquest canvi en les regles de joc, al qual ha avançat que costarà adaptar-se, pugui causar un "desgavell" en els preus que arruïni a les granges.
En aquest sentit, ha afegit que la filosofia de Llet Nostra és oferir al consumidor llet de qualitat mantenint preus dignes per als ramaders: el preu de venda al consumidor del brick de Llet Nostra es mou entre els 86 i 96 cèntims, i paga un preu mitjà als ramaders de 33,5 cèntims, "per sobre del mercat".
Riembau i Tubert han indicat que la marca de distribució s'està estancant i que s'està recuperant el consum en les marques de fabricant, si bé hi continua havent un greuge en mercats exteriors: la marca blanca a França supera els 80 cèntims, mentre que a Espanya es troben marques de fabricant per 90 cèntims i les de la distribució es venen a 60.