• Empresa
  • Manel Jadraque: "El cost de producció entre Àsia i Europa s'ha anat reduint"

Manel Jadraque: "El cost de producció entre Àsia i Europa s'ha anat reduint"

El director general de Desigual vincula el creixement de la companyia al mercat internacional i la innovació

El director general de Desigual i la topmodel Adriana Lima
El director general de Desigual i la topmodel Adriana Lima
Laia Corbella
10 de Juliol de 2013
Act. 10 de Juliol de 2013
La marca de roba de dissenys nous i estampats colorits és una de les grans empreses del sector de la moda a nivell mundial. Desigual va facturar l'any passat 700 milions d'euros, té presència a 109 països i compta amb un equip de 4.000 persones, de les quals, 820 estan a les oficines centrals de Barcelona. En el marc del saló 080 Barcelona Fashion, en una entrevista amb VIAempresa, el director general de Desigual, Manel Jadraque, explica les claus del creixement de l'empresa catalana.

Quin és el core business de Desigual?

Els nostres productes. Creem peces de roba i accessoris que provoquen emocions positives. Totes les línies del negoci de Desigual responen a l'eslògan de la marca la vida és xula.

Desigual està creixent entorn a un 20% cada any. Quines són les principals vies de creixement?
La internacionalització i la innovació. La part de disseny és molt important per a nosaltres, som 120 persones només a l'àrea de creació i producte. L'altre factor és el sistema de distribució multicanal que ens permet treballar com una companyia global. Treballem amb tots els canals de la moda: tenim 350 botigues pròpies arreu del món; 2.000 punts de venda als centres comercials; presència en botigues multimarca amb 11.000 clients i, finalment, Internet, el nostre quart gran canal de distribució. En definitiva, ni som selectius ni treballem amb un únic target, volem col·locar una peça de roba a tots els armaris del món.

Quant temps passa des del moment en que es pensa una peça de roba fins que arriba a les botigues?
Si és una peça relativament senzilla, com ara de punt, a Mataró es pot produir entre 15 i 30 dies. A Àsia entre 30 i 40. No obstant, la producció habitual són uns 90 dies. Tot plegat respon a la cultura del sector de la moda on has de treballar la tendència a un any vista.

Àsia versus Europa. Quina diferència hi ha entre fer una peça a Mataró o a l'Índia?
Un paràmetre a tenir en compte continua sent el cost de producció, però cada vegada és menys important ja que aquest cost entre Àsia i Europa s'ha anat reduint com a conseqüència de l'increment del cost de les energies i la inflació d'Àsia, per exemple. Ja no és únicament un tema de costos, a Àsia hi ha grans fàbriques amb una capacitat productiva molt gran però les necessitats del sector de la moda t'obliguen a tenir proveïdors locals per donar una resposta ràpida a les tendencies que hi ha al mercat. Nosaltres produïm el 80% a Àsia, principalment a l'Índia i a la Xina, i un 20% a Catalunya.

On es ven més?
Fora d'Espanya ja venem el 80%, tot i que Espanya continua sent el nostre primer mercat del món com a país, amb un 20%; seguit de França, amb un 17%, i Itàlia i Alemanya. El primer trimestre d'aquest any va ser el pitjor en molts anys en el sector de la moda a Espanya.

Som coneguts els catalans en el sector de la moda?
La moda catalana i espanyola, amb Desigual, Inditex i Mango és molt coneguda. Aquestes tres grans marques estan al top 20 del món. No obstant el màrqueting segueix sent una assignatura pendent, comparat amb Itàlia, França o els Estats Units. Hem de treballar bé les marques. Nosaltres hem construït uns valors molt sòlids amb l'objectiu de crear una love brand, una marca que agrada.