Resultats
Mango retalla un 45% les seves pèrdues
El grup de moda passa de 61 a 33 milions d'euros en negatius
Mango va retallar les seves pèrdues en un 45% durant l'exercici del 2017, fins als 33 milions d'euros negatius davant dels 61 milions d'euros de l'any anterior, segons ha informat la companyia de moda aquest divendres en un comunicat. La facturació del grup s'ha situat en 2.194 milions d'euros, el que representa una reducció del 2,9% en comparació amb els 2.260 milions d'euros registrats el 2016, mentre que el resultat brut d'explotació (Ebitda) ha augmentat en un 50%, fins als 115 milions d'euros.
El grup ha explicat que l'exercici s'ha dividit en dos semestres molt diferenciats: en el primer l'Ebitda va registrar una important millora en comparació amb l'any anterior, i el segon semestre va registrar un creixement més moderat, afectat per les altes temperatures en la majoria dels mercats més importants per a la companyia.
Segons el vicepresident executiu de Mango, Daniel López, amb un comportament de les vendes en el segon semestre similar al de la primera meitat de l'any, "el grup hauria entrat en la senda dels beneficis". "Confiem seguir millorant durant el 2018", ha afegit abans de reiterar que les vendes totals han experimentat una molt bona evolució, amb un creixement sostingut en els últims cinc mesos.
Mango ha dut a terme un exercici de sanejament del seu balanç durant el 2017 que ha comportat una forta retallada dels seus passius bancaris i una reducció del seu deute financer net: el deute financer net va disminuir un 33% el 31 de desembre, en passar dels 617 als 415 milions d'euros, el que millora substancialment la situació patrimonial del grup.
Una facturació en línia
El 77% de la facturació va correspondre a l'activitat internacional i el 23% al mercat espanyol; per línies de negoci, destaca el comportament de Man, Kid i Violeta, responsables del 18,3% de la facturació total, superant el 17,6% de l'exercici anterior.
Les vendes en línia també van accelerar el seu creixement i el seu pes relatiu en el conjunt del grup: la xifra de venda es va incrementar en un 15,4% fins a aconseguir 339,2 milions d'euros, que representava ja el 15,5% del total de la facturació, i la companyia confia que aquest canal aconsegueixi el 20% de la facturació total al llarg del 2019, un objectiu previst inicialment per a finals del 2020.
Mango ven en línia a 83 països, i aquest any té previst ampliar aquest canal de venda a l'Iran i Ucraïna.
Invertir en 'megastores'
Les inversions de Mango durant l'any 2017 van ascendir a 45 milions d'euros, i gran part d'aquesta xifra es va destinar a la millora dels sistemes tecnològics de la companyia, i durant aquest any destinarà 30 milions d'euros addicionals a la transformació digital, a més d'uns altres 20 milions d'euros a altres àrees.
La companyia va tancar l'exercici amb 211 megastores de més de 1.100 metres quadrats, 20 de les quals es van obrir durant l'any passat, i amb 2.190 botigues en total, repartides en 110 països.
A finals de l'any passat, les franquícies representaven el 55% dels punts de venda de la cadena, i durant aquest any està previst que mantingui el seu creixement mitjançant aquest model i obri altres 45.000 nous metres quadrats en franquícies a tot el món.