Mango reforça el seu equip directiu | iStock

inversions

Mango obrirà 60.000 metres quadrats de superfície comercial el 2019

La companyia està desenvolupant un nou model comercial basat en l'obertura de botigues amb més superfície i el tancament de les botigues petites

Mango té previst obrir 60.000 metres quadrats de superfície comercial el 2019, segons han informat en un comunicat. D'aquests, 15.000 metres quadrats corresponen a 27 noves botigues pròpies i 45.000 a noves franquícies repartides per tot el món. 

Mango està desenvolupant un nou model comercial basat en l'obertura de botigues amb més superfície i el tancament de les botigues petites. Segons l'Ara, la companyia tancarà 50 botigues el 2019 i reduirà la plantilla de Kids. L'any vinent, el saldo net de la nova superfície comercial serà de 15.000 metres quadrats.

Des que el 2012 l'empresa va començar aquesta transformació, ha crescut en més de 300.000 metres quadrats, mentre que la mida de les seves botigues ha crescut un 54%.

De fet, a finals del 2017, la companyia ja comptava amb 2.190 botigues repartides en 110 països i la superfície de venda va créixer un 1,8% passant del 798.000 a 812.000 metres quadrats. A més, va acabar l'exercici amb 211 megastores, 20 de les quals van obrir l'any passat.

Durant el 2018, el creixement de les vendes online s'ha accelerat i Mango confia que aquestes arribin al 20% de la facturació total de cara a l'any vinent.