La forma anglesa inbound marketing correspon a un dels conceptes clau en màrqueting digital que ja té proposta catalana: màrqueting d'entrada.
El màrqueting d'entrada és un conjunt d'accions de màrqueting no intrusives basades en l'ús combinat de diferents tècniques, especialment l'optimització natural (SEO), el màrqueting de cercadors (SEM), el màrqueting de continguts i les xarxes socials, que té per objectiu captar l'interès dels usuaris i atraure'ls com a clients, sense necessitat d'anar-los a buscar directament.
Aquest és un dels nous termes que inclou l'actualització de la Terminologia del màrqueting digital, que el TERMCAT va publicar inicialment l'any 2014 i que ara s'actualitza i amplia amb més de 170 entrades amb la denominació i la definició en català i els equivalents en castellà i anglès.
A la vora de termes que ja figuraven en la primera edició com ara viral, trol, influenciador, compromís, transmèdia o relat de marca, ara s'incorporen novetats com bloqueig de publicitat (ad-blocking), pescaclics (clickbait), màrqueting d'afiliació (affiliate marketing), crida a l'acció (call to action) o ràtio de clics (click-through rate).
Màrqueting d'entrada o com captar clients
El conjunt de tècniques no intrusives per captar clients, anomenades 'inbound marketing', és un dels nous 170 termes recollits pel TERMCAT
10
de Març
de
2017
Act.
10
de Març
de
2017