Malauradament encara avui és notícia que una dona sigui escollida per a un important càrrec directiu. I encara més si es produeix en un sector tan tradicionalment monopolitzat pels homes com el de l'automòbil. Mary Barra (Waterford, Michigan, 1961) ha estat escollida per dirigir General Motors, després de la jubilació de Daniel Akerson, i es converteix d'aquesta manera en la primera dona a liderar una multinacional de l'automòbil.
Una vida lligada a l'empresa
El pare de Barra ja va treballar durant 39 anys per la General Motors en la seva marca Pontiac. Ella mateixa va començar la seva trajectòria en aquesta marca, l'any 1980, quan hi va entrar com a becària.
Enginyera tècnica i amb un màster en gestió per la Universitat d'Stanford, ha anat progressant dins la companyia al llarg de tres dècades ocupant diversos càrrecs de responsabilitat en pràcticament totes les divisions, el que li aporta una completa visió de l'empresa.
Fins el 2011 ocupava la vicepresidència de Recursos Humans, i va ser aleshores quan Akerson la va situar al capdavant de l'àrea de Desenvolupament de Producte. Tenia l'encàrrec de reduir costos en una empresa que havia de reflotar des del rescat federal del 2009.
Sota el seu comandament, General Motors ha desenvolupat diversos models destacats i amb èxit, com el Chevrolet Cruce i l'Impala. A més, també ha dirigit el desenvolupament del nou Chevrolet Corvette.
No és d'origen llatí, sinó finlandès
Mary Barra va adoptar el cognom del seu marit, Tony Barra, el qual també va conèixer a l'empresa. Aquest cognom, d'origen italià, va provocar l'equívoc d'atribuir a la nova cap executiva de General Motors una ascendència llatina. Fins i tot l'empresa va haver d'aclarir en un comunicat el malentès, i és que el seu nom de soltera és Mary Makela, d'origen finlandès.
Mary Barra agafa el volant de General Motors
La primera dona a dirigir una multinacional de l'automòbil s'ha guanyat el lloc després de 33 anys treballant a la companyia
16
de Desembre
de
2013
Act.
03
d'Abril
de
2014