• Empresa
  • Més de 200 marques al Saló Internacional del Caravàning

Més de 200 marques al Saló Internacional del Caravàning

Els fabricants afronten la fira com una oportunitat per augmentar les vendes del sector, que per primer cop des de 2007 han augmentat un 5%

Públic assistent a l'edició anterior de la fira dedicada a caravanes i acampades
Públic assistent a l'edició anterior de la fira dedicada a caravanes i acampades
Redacció
01 d'Octubre de 2014
Act. 02 d'Octubre de 2014
Amb el nou slogan 'I am Caravaning', el saló de referència a escala nacional del sector avançarà els nous models de la pròxima temporada de les principals marques com Adria, Bavaria i Benimar, entre altres. En total, un total de 96 expositors en representació de més de 200 marques, que duran al saló aproximadament 350 vehicles i donaran a conèixer les seves últimes novetats i productes.

Fira de Barcelona, amb la col·laboració del Gremi d'Empresaris de Caravàning de Catalunya (GREMCAR) i de l'Associació Espanyola de la Indústria i Comerç del Caravàning (ASEICAR) organitza el saló. La 31a edició del Saló Internacional del Caravàning se celebra del 4 al 12 d'octubre al recinte de Gran Via, on es mostrarà la major oferta de caravanes, autocaravanes, accessoris i la resta d'elements d'acampada. També és previst que s'hi presentin (en primícia a Espanya) els nous xassís dels majors fabricants muntats en autocaravanes.

A més, els expositors posaran a la venda, per primera vegada i de manera excepcional, material outlet/low cost, vehicles sense matricular de models anteriors als de la temporada 2014/2015 o models de Km 0 matriculats, amb menys de 200 kilòmetres recorreguts.

En aquest sentit, el director del saló, Jose Miguel Garcia, apunta que el visitant "tindrà a la seva disposició la major i més completa gamma de vehicles d'oci posats a la venda a Espanya", al mateix temps que afegeix que el Saló Internacional del Caravàning és "el millor lloc i el moment idoni per comprar".

El sector es recupera
Segons ASEICAR, del gener a l'agost de 2014, s'han venut un total de 1.086 autocaravanes, la qual cosa suposa un augment del 5% respecte al mateix període de l'any passat i 877 caravanes, un descens del 4% en relació l'any 2013.

L'any 2013 va ser un dels exercicis més durs per al sector del caravàning, les vendes del qual van baixar de manera clara en relació als anys anteriors. Segons ASEICAR, l'any 2007, el nombre de matriculacions en autocaravanes va pujar fins a les 2.896, i l'any 2013, la xifra es va situar en les 1.309 unitats, és a dir, menys de la meitat de vehicles matriculats fa set anys. Pel que fa a les caravanes, l'any 2007 es van registrar fins a 4.893, mentre que l'any 2013 va tancar amb unes xifres que baixen fins a les 1.197, és á dir, 3.696 unitats menys que fa set anys.

Però, com comenta el president del saló, Ramon Nuez, aquest descens de les vendes "sembla estar començant a estabilitzar-se", segons les dades d'enguany, la qual cosa "està generant un moderat optimisme" entre les empreses del sector.