24
de Novembre
de
2015
Act.
25
de Novembre
de
2015
La generació millennial fa temps que porta de corcoll marques i retailers. Els nascuts durant les dues darreres dècades del segle passat, és a dir, en l'auge de la innovació tecnològica, demanden noves formes d'interacció en el consum que no sempre són senzilles de practicar. En la primera jornada de l'Eurecat Mobile Forum, celebrada aquest dimarts, el soci fundador de Futurecast i director de Millennial Marketing, Greg Vodicka (@Greg_Vodicka), ha repassat el concepte de millennial i com les marques s'hi poden apropar.
Malgrat tot, Vodicka adverteix que "en temps on les coses canvien tan ràpid, el que diem avui potser ja no és vàlid l'any que ve". Sigui com sigui, ha definit aquesta generació com persones molt focalitzades en el futur, àgils a l'hora de prendre decisions, proclius a la participació, col·laboratius i natius digitals. Fins i tot, irònicament, s'ha atrevit a situar un nou primer nivell en la seva piràmide de Maslow: el wifi. Per Vodicka "no hem de parlar de demografia, sinó de consumidors moderns".
L'economia de l'expectativa
Per aquest expert nord-americà, hi ha cinc eixos que sostenen la mentalitat de la generació millennial: la proposta, el descobriment, l'experiència, la comunitat i la innovació. Acostumat a treballar amb les marques la manera d'aproximar-se a aquests consumidors moderns, Vodicka ha recordat la necessitat "d'adaptar-se a un model de vida mòbil. Esperen molt més de la tecnologia i de les marques. És l'economia de l'expectativa".
De fet, insisteix que aquest nou perfil de consumidor "vol saber per què existeixes, què proposes, quina és la teva raó de ser". Al capdavall, el seu objectiu és "fer negocis amb gent que creu en el mateix que ells". Aquesta importància de la proposta de la marca, però, no només s'ha de quedar en el discurs.
"Ja no val només un storytelling, ara hem de parlar de l'storydoing, es requereixen accions", assegura Greg Vodicka. Segons les dades que ha presentat, les marques que fan accions, i no només expliquen històries, tenen sis vegades més interacció a les xarxes socials amb els consumidors i gasten menys en campanyes mediàtiques.
"El cost total del que compren va més enllà del preu, influeixen les emocions, els valors, la participació", insisteix Vodicka. Per tot plegat, convida les marques a actualitzar el seu llenguatge i "deixar de parlar de target, per fer-ho de consumer partnership".
El camí vital ja no està marcat
Escola, feina, matrimoni, casa i família. El camí vital sempre ha estat molt ben definit, fins que han arribat els millennials i l'han capgirat. "L'ordre en el qual arriben a totes aquestes etapes ja no els importa tant", assegura Vodicka. Per tant, és molt més difícil per a les marques predir el seu comportament. "Ja no hi ha un camí de compra, és un viatge fragmentat i que dóna moltes voltes perquè no són consumidors passius", ha assegurat.
Al contrari, l'economia de l'expectativa els empeny a necessitar tenir el màxim coneixement sobre les marques i els productes, es busquen continguts. "Un contingut que ha de ser snackable, fàcil de consumir", recomana l'expert.
Si no es comparteix no existeix
Vodicka recorda que "el 78% dels millennials destinarien abans els diners a comprar experiències que productes". De fet, fa broma, "si no poden compartir un moment a Instagram, aquest moment realment no ha passat. Everyday is Picture day!". Això obliga les marques a replantejar-se la seva oferta d'experiència de client a experiència vital.
I és que la innovació entesa pels millennials és "com superes les seves expectatives". Per tot plegat, Vodicka convida les marques a preguntar-se quina és la seva autoritat davant d'aquests consumidors. Són capaces d'influir en el seu dia a dia? Com estan creant experiències úniques? Ofereixen oportunitats a la innovació disruptiva? Respondre sí a aquestes preguntes pot ser una bona manera de començar a guanyar-se els millennials.
Malgrat tot, Vodicka adverteix que "en temps on les coses canvien tan ràpid, el que diem avui potser ja no és vàlid l'any que ve". Sigui com sigui, ha definit aquesta generació com persones molt focalitzades en el futur, àgils a l'hora de prendre decisions, proclius a la participació, col·laboratius i natius digitals. Fins i tot, irònicament, s'ha atrevit a situar un nou primer nivell en la seva piràmide de Maslow: el wifi. Per Vodicka "no hem de parlar de demografia, sinó de consumidors moderns".
A la piràmide de Maslow li ha aparegut un nou primer nivell. Futurecast |
L'economia de l'expectativa
Per aquest expert nord-americà, hi ha cinc eixos que sostenen la mentalitat de la generació millennial: la proposta, el descobriment, l'experiència, la comunitat i la innovació. Acostumat a treballar amb les marques la manera d'aproximar-se a aquests consumidors moderns, Vodicka ha recordat la necessitat "d'adaptar-se a un model de vida mòbil. Esperen molt més de la tecnologia i de les marques. És l'economia de l'expectativa".
De fet, insisteix que aquest nou perfil de consumidor "vol saber per què existeixes, què proposes, quina és la teva raó de ser". Al capdavall, el seu objectiu és "fer negocis amb gent que creu en el mateix que ells". Aquesta importància de la proposta de la marca, però, no només s'ha de quedar en el discurs.
Greg Vodicka ha repassat la relació entre marques i millennials. Cedida |
"Ja no val només un storytelling, ara hem de parlar de l'storydoing, es requereixen accions", assegura Greg Vodicka. Segons les dades que ha presentat, les marques que fan accions, i no només expliquen històries, tenen sis vegades més interacció a les xarxes socials amb els consumidors i gasten menys en campanyes mediàtiques.
Les diferències són evidents entre fets i paraules. Futurecast |
"El cost total del que compren va més enllà del preu, influeixen les emocions, els valors, la participació", insisteix Vodicka. Per tot plegat, convida les marques a actualitzar el seu llenguatge i "deixar de parlar de target, per fer-ho de consumer partnership".
El camí vital ja no està marcat
Escola, feina, matrimoni, casa i família. El camí vital sempre ha estat molt ben definit, fins que han arribat els millennials i l'han capgirat. "L'ordre en el qual arriben a totes aquestes etapes ja no els importa tant", assegura Vodicka. Per tant, és molt més difícil per a les marques predir el seu comportament. "Ja no hi ha un camí de compra, és un viatge fragmentat i que dóna moltes voltes perquè no són consumidors passius", ha assegurat.
El camí vital ha canviat amb la generació millennial. Futurecast |
Al contrari, l'economia de l'expectativa els empeny a necessitar tenir el màxim coneixement sobre les marques i els productes, es busquen continguts. "Un contingut que ha de ser snackable, fàcil de consumir", recomana l'expert.
Si no es comparteix no existeix
Vodicka recorda que "el 78% dels millennials destinarien abans els diners a comprar experiències que productes". De fet, fa broma, "si no poden compartir un moment a Instagram, aquest moment realment no ha passat. Everyday is Picture day!". Això obliga les marques a replantejar-se la seva oferta d'experiència de client a experiència vital.
I és que la innovació entesa pels millennials és "com superes les seves expectatives". Per tot plegat, Vodicka convida les marques a preguntar-se quina és la seva autoritat davant d'aquests consumidors. Són capaces d'influir en el seu dia a dia? Com estan creant experiències úniques? Ofereixen oportunitats a la innovació disruptiva? Respondre sí a aquestes preguntes pot ser una bona manera de començar a guanyar-se els millennials.