La cadena d'electrodomèstics Miró farà fora uns 100 treballadors

Empresa

Miró gira la truita

La cadena assegura que el bon comportament de les seves vendes permetrà afrontar la continuïtat dels treballadors

La cadena d'electrodomèstics Miró ha indicat que les seves vendes creixen de forma "sostinguda" després del pla de reestructuració, que ha comportat l'acomiadament de 174 treballadors i un procés de reorganització del negoci, i assegura que aquest comportament positiu de les vendes permetrà afrontar la continuïtat dels treballadors. Així mateix, Miró assenyala en un comunicat que s'han ampliat les possibilitats de trobar un comprador "per a una cadena amb vocació de permanència al mercat". La companyia es troba en fase d'administració concursal i es mostra compromesa amb el procés de desinversió pel qual, segons ha assegurat, donarà "tot tipus de facilitats".

Miró apunta que el pla comercial implantat a les botigues de la cadena ha canviat la tendència del negoci que des del passat mes de juliol, segons assegura, ha experimentat un creixement "alcista i sostingut", tot i l'estacionalitat negativa típica dels mesos de tardor. Així, des del mes de juliol i fins a novembre, les vendes netes han crescut de forma "sostinguda", la qual cosa permet augurar un augment consolidat de les vendes al segon semestre de l'any, "amb perspectives positives de cara a la campanya nadalenca", segons assenyala la companyia.

L'activitat de la companyia s'ha focalitzat a Catalunya i les Illes Balears i en un perímetre de botigues rendibles, on, des de l'estiu ha millorat de forma notable l'oferta de productes tecnològics i electrodomèstics, orientats a cobrir les necessitats bàsiques de la llar. Les 24 botigues operatives de la cadena han aconseguit consolidar la seva posició al mercat, la qual cosa garanteix la seva viabilitat i el manteniment dels actuals llocs de treball, segons subratlla la companyia, que afegeix que aquest fet resulta especialment important en la fase d'administració concursal en la qual es troba.

La companyia ha abordat un procés de reorganització per ajustar la seva grandària a les condicions i necessitats d'un mercat condicionat per factors com l'evolució del consum domèstic i l'estacionalitat en les vendes. Els eixos d'aquest pla han estat centrar l'activitat a les zones del mercat on la marca Miró gaudeix de més reconeixement, desinvertir en nuclis de competitivitat alta i elevats lloguers i enfortir el seu model de botiga de proximitat i de vendes prescriptives.