24
d'Agost
de
2016
Act.
24
d'Agost
de
2016
La cadena d'electrodomèstics Miró, propietat del grup d'inversor suís Springwater, pot estar plantejant un expedient per acomiadar els 339 treballadors de la plantilla, segons una carta que els responsables de la firma han enviat al comitè d'empresa i a la qual ha tingut accés Economía digital.
La carta està signada a Martorell aquest mateix dimarts, 23 d'agost i s'especifica que l'expedient s'emmarca en el concurs de creditors que s'ha presentat davant dels jutjats mercantils de Barcelona.
Segons s'especifica a la missiva, els únics treballadors que podrien quedar exempts de la mesura són els de les botigues que es poguessin vendre a tercers mentre dura el concurs de creditors.
En funció del que estableix l'Estatut del Treballador, abans d'iniciar el procediment d'acomiadament col·lectiu hi ha d'haver un termini de consultes amb els representants legals dels treballadors de com a màxim un mes per intentar evitar-ne o pal·liar-ne les conseqüències.
Un camí tortuós
La mateixa cadena ja havia plantejat un primer expedient de regulació a l'abril per a un quart de la plantilla al no poder rendibilitzar un 25% de les seves botigues. El fons suís Springwater Capital va adquirir Miró el novembre de 2014, quan la companyia es trobava en concurs de creditors, i a principis d'any va considerar necessari emprendre aquesta reestructuració per complir amb els objectius del pla estratègic 2016-2018.
Així, s'ha reposicionant la marca, establert relacions a llarg termini amb els proveïdors i reforçat l'estructura financera amb una ampliació de capital de 2,2 milions d'euros, però això sembla que no ha estat suficient per reconduir la situació de l'empresa.
Després d'adquirir Miró, els plans de Springwater Capital passaven per invertir 23 milions d'euros en la renovació de la seva imatge, la reubicació d'alguns dels seus establiments i l'obertura de nous punts de venda, fins a arribar a les 100 botigues a final del 2016, de manera que també es preveia generar 300 nous llocs de treball. Miró ha tancat l'exercici del 2015 amb un volum de negoci de 100 milions d'euros i amb una xarxa integrada per 65 punts de venda físics repartits entre Catalunya -amb més de 40-, País Valencià, Balears, Castella-la Manxa, Madrid, Sòria i Barakaldo, a més de la seva botiga en línia.
La carta està signada a Martorell aquest mateix dimarts, 23 d'agost i s'especifica que l'expedient s'emmarca en el concurs de creditors que s'ha presentat davant dels jutjats mercantils de Barcelona.
Segons s'especifica a la missiva, els únics treballadors que podrien quedar exempts de la mesura són els de les botigues que es poguessin vendre a tercers mentre dura el concurs de creditors.
En funció del que estableix l'Estatut del Treballador, abans d'iniciar el procediment d'acomiadament col·lectiu hi ha d'haver un termini de consultes amb els representants legals dels treballadors de com a màxim un mes per intentar evitar-ne o pal·liar-ne les conseqüències.
Un camí tortuós
La mateixa cadena ja havia plantejat un primer expedient de regulació a l'abril per a un quart de la plantilla al no poder rendibilitzar un 25% de les seves botigues. El fons suís Springwater Capital va adquirir Miró el novembre de 2014, quan la companyia es trobava en concurs de creditors, i a principis d'any va considerar necessari emprendre aquesta reestructuració per complir amb els objectius del pla estratègic 2016-2018.
Així, s'ha reposicionant la marca, establert relacions a llarg termini amb els proveïdors i reforçat l'estructura financera amb una ampliació de capital de 2,2 milions d'euros, però això sembla que no ha estat suficient per reconduir la situació de l'empresa.
Després d'adquirir Miró, els plans de Springwater Capital passaven per invertir 23 milions d'euros en la renovació de la seva imatge, la reubicació d'alguns dels seus establiments i l'obertura de nous punts de venda, fins a arribar a les 100 botigues a final del 2016, de manera que també es preveia generar 300 nous llocs de treball. Miró ha tancat l'exercici del 2015 amb un volum de negoci de 100 milions d'euros i amb una xarxa integrada per 65 punts de venda físics repartits entre Catalunya -amb més de 40-, País Valencià, Balears, Castella-la Manxa, Madrid, Sòria i Barakaldo, a més de la seva botiga en línia.