08
de Març
de
2016
Act.
08
de Març
de
2016
Cerveses Moritz preveu créixer entre un 10% i 11% aquest 2016 respecte a l'exercici passat, quan va facturar 42 milions d'euros i va recollir uns números vermells de 2,5 milions, si bé la companyia preveu entrar en beneficis abans del 2020.
Així ho han dit aquest dimarts en roda de premsa el director general de Cerveses Moritz, Santi Manzano, i el director de Màrqueting de la companyia, Sergi Martínez, que han recolzat aquest creixement en la consolidació de la marca tant a Espanya com en mercats exteriors, que tenen un pes del 5% en la facturació i es preveu que superin el 15% en quatre anys.
Actualment, Catalunya suposa el 80% de les vendes de la cervesera, que té una quota de mercat del 2,5% en alimentació i un 8% en hostaleria en aquesta regió, on dóna feina a més de 300 persones.
El 20% restant de la facturació ho aporten els 25 països on la marca és present, i mercats espanyols, com Balears (Mallorca i Menorca), el País Basc i Castelló, en els quals la companyia està ara més oberta per créixer.
"Volem entrar en ciutats i països amb els quals tinguem llaços culturals i gastronòmics. No ens movem per una estratègia de preus", ha dit Manzano, que ha indicat que la companyia aposta pels mercats europeus i que els països on més creix la marca són el Regne Unit, França i la Xina.
Moritz té dues distribuïdores pròpies a Catalunya ubicades a Barcelona i Girona (Distribucions 972), mentre que proveeix la resta de mercats a través de distribuïdors independents.
La cervesera sempre desembarca en nous territoris a través del canal hostaleria, que suposa un 75% del volum de negoci, respecte del 25% de l'alimentació, si bé es preveu compensar aquest percentatge en el futur una vegada s'estengui en un grau més elevat la cultura cervesera i es consolidi la marca; a Catalunya, Moritz ha crescut un 14% en alimentació.
Aposta gastronòmica Moritz, que es va crear el 1856 per l'alsacià Louis Moritz, es va rellançar al mercat el 2003, i actualment compta amb les referències Aigua de Moritz, Moritz, Epidor, Moritz 1714 i l'artesana Red Ipa; la producció de la companyia, de 13 milions de litres anuals, es preveu mantenir a Saragossa per assegurar la seva viabilitat.
La companyia aposta fortament per la gastronomia a la Fàbrica Moritz de Barcelona, oberta el 2011 i on l'any passat es va inaugurar el restaurant Luis 1856 i en el primer semestre d'aquest any Jordi Vilà obrirà al primer pis d'aquest espai el seu restaurant Alkimia.
"La Fàbrica Moritz s'està convertint en un punt calent de la ciutat per als barcelonins i també per a turistes", ha dit Martínez, que ha recordat que la companyia també gestiona el local Velòdrom de la capital catalana i té la concessió del 300 del Born.
Cultura catalana
Fins ara, Moritz ha estat una marca vinculada a la llengua catalana i també al procés sobiranista, si bé, tant Manzano com Martínez han puntualitzat que l'objectiu ara és representar tota la ciutadania catalana més enllà del que voti.
"Continuarem fidels a la cultura i a la llengua catalana, deixant la política al marge", ha asseverat Manzano, que ha afegit que les empreses no voten, sinó les persones.
Així ho han dit aquest dimarts en roda de premsa el director general de Cerveses Moritz, Santi Manzano, i el director de Màrqueting de la companyia, Sergi Martínez, que han recolzat aquest creixement en la consolidació de la marca tant a Espanya com en mercats exteriors, que tenen un pes del 5% en la facturació i es preveu que superin el 15% en quatre anys.
Actualment, Catalunya suposa el 80% de les vendes de la cervesera, que té una quota de mercat del 2,5% en alimentació i un 8% en hostaleria en aquesta regió, on dóna feina a més de 300 persones.
El 20% restant de la facturació ho aporten els 25 països on la marca és present, i mercats espanyols, com Balears (Mallorca i Menorca), el País Basc i Castelló, en els quals la companyia està ara més oberta per créixer.
"Volem entrar en ciutats i països amb els quals tinguem llaços culturals i gastronòmics. No ens movem per una estratègia de preus", ha dit Manzano, que ha indicat que la companyia aposta pels mercats europeus i que els països on més creix la marca són el Regne Unit, França i la Xina.
Moritz té dues distribuïdores pròpies a Catalunya ubicades a Barcelona i Girona (Distribucions 972), mentre que proveeix la resta de mercats a través de distribuïdors independents.
La cervesera sempre desembarca en nous territoris a través del canal hostaleria, que suposa un 75% del volum de negoci, respecte del 25% de l'alimentació, si bé es preveu compensar aquest percentatge en el futur una vegada s'estengui en un grau més elevat la cultura cervesera i es consolidi la marca; a Catalunya, Moritz ha crescut un 14% en alimentació.
Aposta gastronòmica Moritz, que es va crear el 1856 per l'alsacià Louis Moritz, es va rellançar al mercat el 2003, i actualment compta amb les referències Aigua de Moritz, Moritz, Epidor, Moritz 1714 i l'artesana Red Ipa; la producció de la companyia, de 13 milions de litres anuals, es preveu mantenir a Saragossa per assegurar la seva viabilitat.
La companyia aposta fortament per la gastronomia a la Fàbrica Moritz de Barcelona, oberta el 2011 i on l'any passat es va inaugurar el restaurant Luis 1856 i en el primer semestre d'aquest any Jordi Vilà obrirà al primer pis d'aquest espai el seu restaurant Alkimia.
"La Fàbrica Moritz s'està convertint en un punt calent de la ciutat per als barcelonins i també per a turistes", ha dit Martínez, que ha recordat que la companyia també gestiona el local Velòdrom de la capital catalana i té la concessió del 300 del Born.
Cultura catalana
Fins ara, Moritz ha estat una marca vinculada a la llengua catalana i també al procés sobiranista, si bé, tant Manzano com Martínez han puntualitzat que l'objectiu ara és representar tota la ciutadania catalana més enllà del que voti.
"Continuarem fidels a la cultura i a la llengua catalana, deixant la política al marge", ha asseverat Manzano, que ha afegit que les empreses no voten, sinó les persones.